Jump to content

Bränsle pumps fel


AndersAmby

Recommended Posts

Bilen har betet sig ganska konstigt nu det sissta.

Först var den lite trögstartad och sen började den att spika.

Så vi åkte till verkstaden och tankade 98 oktan..Då startade bilen inte alls, tur vi var på verkstaden.

Vi lyssnade och kom på att bensin pumpen inte startade.. dagen efter funkade det..

Någon som har hat samma problem? eller liknande?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nyfiken på en sak i den här frågan.

Var ju inte så länge sen David i gävle hade problem med sin soppa pump med, så nu tänkte jag passa på och höra.

Mest för att läga till det till min statestik över vad som brukar gå sönder på bilar ;)

Frågan är:

Är det så att du ofta kör till den nästan är tom innan du tankar upp det full igen? Eller ofta kör med lite bensin i tanken?

Det är min fråga, behöver inte svara, men om du gör det mer skulle jag vara taksam och då kan jag även förklara mer vad min statestik säger för svar :roll:

Pumpen verkar ju lite dyr så jag hoppas det löser sig för dig utan allt för mycket problem!

Det är ju sommar och man vill ut och åka nu :D

Ska ut och åka själv nu.

Ska köra en kompis som vill hämta hem sin bil och vad passar bättre en att bli körd i en Mustang cab idag i solen 8)

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar ha en hel del soppa i tanken.. Väldigt sällan jag kör tills mätaren visar röt på skalan..

Men vi titta lite på pumpen och öppna upp och det verkade som om den inte fans någon benisin i pumpen..Farsan tror att det är bensinens fel..Sa att bensinen luktade asseton..

Så nu har vi lagt in lite racing olja i bensinen så att den ska fetta in pumpen och resten av systemet. Vi får la se om det händer igen..

Typiskt att det ska börja krångla nu när vi beställt nu cab och så..

Men bilen verkar ju fungera nu så!

Link to comment
Share on other sites

Nä jag har inte bytt..Den bara börja funka igen...Utan att jag smörjde upp den...Men nu har jag lite olja i bensinen så att det inte ska förhoppnings vis inte ska hända igen...Kanske bara är en temporär lösning men vi får se..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Skulle det hända igen så kola om pumpen får rätt spänning

Kolla säkring/kontaktdon efter glapp/oxid

Har haft det problemet med en annan bil ( oxid i säkringshållaren )

och den gick dåligt / startade inte IBLAND

// Danne

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar ha en hel del soppa i tanken.. Väldigt sällan jag kör tills mätaren visar röt på skalan..

Men vi titta lite på pumpen och öppna upp och det verkade som om den inte fans någon benisin i pumpen..Farsan tror att det är bensinens fel..Sa att bensinen luktade asseton..

Så nu har vi lagt in lite racing olja i bensinen så att den ska fetta in pumpen och resten av systemet. Vi får la se om det händer igen..

Typiskt att det ska börja krångla nu när vi beställt nu cab och så..

Men bilen verkar ju fungera nu så!

Hmmm

Ja då borde den ju rimligt viss fått tillräklig smörjning, annars brukar ju ett vanligt fel vara när dom blir lite gamla att dom skär ihop när det är lite soppa i tanken.

Men kanske smörjningen fungerar? Gick den trögt?

Eller så tror jag på att det var något relä eller liknande som glappa på vägen till pumpen.

Hur som helst inga roliga fel hoppas den fortsätter gå, lite obehagligt bara att du inte hittat exakt felet inge kul att bli stående någonstans.

Låter riktigt nice med ny cab :D

Har du bestält en i liknade material som orginalet eller ska du ta riktigt tyg eller ska vi kalla det som inte är vinylat utan som går att imprignera?

Ja MAF tipset var guld värt :D Kul att din med gick bättre, min har nästan allt resonans ljud som jag haft på 2000rpm försvunint efter rengörningen plus piggare.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Uppdatering på mitt problem.

Nu hände det igen..

Pappa körde bilen på en rodtripp och efter 3 dagar när dom skulle köra hem så startade inte brännslepumpen igen. Det var en av dom varmaste timmarna på dyngnet och bilen hade ståt stil i ca 20 min.

Men efter en timme så drog pumpen igång igen.

Låter inte detta som ett el-fel.

Letade i min stora mustang bibel efter säkringsplatser och el schema och hittade det så man får la se om det blir bättre efter lite rengöring.

Ingen av er som har hat just det här problemet med bränslepumpen då alltså?

Link to comment
Share on other sites

Som om inte brännsle pumpen skulle vara problem nog. :cry: ..Nu startar inte bilen permanent. Tur att den står hemma på infarten.

Av någon anledning så är det ingen gnista på tändstiften

Stiften blir inte sura för dom får ingen bensin men just nu går bränslepumpen.

Vi gissar på tändmodulen eller hallgivaren.

Ska ut och mäta lite och se vad man kan hitta

Men om någon har hat liknade fel får ni gärna skriva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...