mr_mike June 17, 2006 Report June 17, 2006 HejMärkte i dag när jag var ute och åkte med tjejen att det inte går att få upp höger framruta med reglaget på den sidan. Däremot går det utmärkt med reglaget som sitter på förarsidan. När jag då tar upp rutan från förarsidan och samtidigt trycker på högersidans reglage för upphissning så stannar rutan och fortsätter när den släpps.Några tipps på vart man ska börja riva? Gissar på dörrsidan men hittar inga skruvar eller liknanade.Lätt/svårt att MvhMicke Citera
David_gävle June 18, 2006 Report June 18, 2006 Kolla så att du inte har kommit låsknappen till fönsterhissarna innan du river.Du tar bara bort plasten som knappen sitter på bifogar bilder.Det finns en springa upp till där översta plast clipset sitter och du har ett till nederst på bilden Citera
David_gävle June 18, 2006 Report June 18, 2006 en till bild där du ser hur clipsen ser ut och sitter. Lycka till med felsökningen Citera
mr_mike June 18, 2006 Author Report June 18, 2006 Tackar för fina bilder. Ska titta närmare på de där i kväll om jag hinner. MvhMicke Citera
David_gävle June 18, 2006 Report June 18, 2006 Det tar inte mer än 2 min att ta bort den plasten och ta lös brytaren. Citera
warcry June 19, 2006 Report June 19, 2006 Mina brytare hade fått massa svart sot på stiften, jag skrapade bort det och sedan fungerade det igen. Citera
MOS August 8, 2006 Report August 8, 2006 Det hela är nu kanske överspelat, men har du kollat reglaget "LOCK"på förardörren? Med den kan du spärra passagerardörrens elhiss./M-O Citera
mr_mike August 9, 2006 Author Report August 9, 2006 Yepp det är fixat nu Det var lite kärlek och lite kontaktspray som löste problemet.Tack för fina bilder!MvhMicke Citera
Recommended Posts