musse98 June 25, 2006 Report June 25, 2006 Hej alla,startade nyss min musse -98 gt gick fint 1min sen började den missa på en cyl.For ut en sväng och bilen kändes svag så den går nog bara på 7 cyl,stopade och kände en dålig lukt från avgaserna?kom hem å öppnade huven och rök kom upp mellan motorn och torpeden.bilen fick sen vila ca 1 tim sen provade jag igen men sammasak 7cyl o lite rök snälla några tips var att börja kolla??har bytt stift mm. Citera
David_gävle June 25, 2006 Report June 25, 2006 Lyser motorlampan för dig?Det du kan göra är att lyfta tändkablarna en efter en med ett verktyg och kolla efter att den går sämre, blir det ofärandrat så vet du vilken cyl det är.Är det tändmissar så kan det vara tändspolen eller kabeln.Har varit med om tändspolarna går sönder.Ser ut som samma som på focusen, men är inte säker att man kan använda dom på mustangen. Citera
musse98 June 25, 2006 Author Report June 25, 2006 Hej david,motorlampan lyser inte och det är nog tändmissar som dusäger, missar på tomgång hörbart, Citera
David_gävle June 25, 2006 Report June 25, 2006 Kolla vilken cyl som tändmissar.När du vet vilken tar du lös den kabeln och mäter resistansen i den.Ta en annan lika lång kabel och mät resistansen i den och jämför.Eller ta ett tändstift som du har liggandes nånstans och kolla om du får nån gnista och sen tar du en annan kabel och testar.Om du får en gnista/eller bättre med en annan kabel byt alla kablar.Får du samma typ av gnista eller ingen så är det bara att byta spolen.Var finns bilen i sverige? Citera
musse98 June 26, 2006 Author Report June 26, 2006 Ok david ska kolla,finns i umeå, fränt samma som din men brun cab. Citera
musse98 June 26, 2006 Author Report June 26, 2006 Det löste sej,hadde kommit in fukt på en cyl av någon anledning.Rengorde och nu funkar den, skönt. Tack david för vägledningen. Citera
Recommended Posts