SHERLOCK September 19, 2006 Report September 19, 2006 Är det dåligt/farligt med för hög oljenivå i en c4 automat? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 19, 2006 Report September 19, 2006 Hej.Det beror på hur mycket förmycket, är det lite över rättvärde på stickan behöver du inte oroa dig. Är det mer än ½-1 liter så är det mer troligt att du får enoljefläck på golvet som beror på att oljan inte får plats och rinner ut genom otäta o ringar. Men i vilket fall så kan det vara bra att försöka få ur denöverstigande oljemängden för rätt mängd. Ett lätt sätt att ta ur den överstigande mängden olja,detta är en bondmecktips, har du en tvålflaska med pumppå tvättstället för att få tvål i händerna, du vet en sådan som man trycker på. Sno åt dig den när den är tom, mycket bra att ha i garaget,sätt på en bit spolarslang på den änden som sitter i flaskan,kasta tvålflaskan förresten. Stick ner slangen i röret för stickan till automatlådan pumpa uppden mängd du önskar ta bort i en tomflaska eller liknade, det gåräven med en såndan pump som man har till esanser förhemma läskmaskinen, bättre drag i den. Den här typen av pump kan vara bra även till den som villbytta vättskan i huvudbroms cylinder, utan att behöva pumpa ut bottenskiten från cylindern i bromsrören också lättare att slippa spill på lack. Detta är en av alla kostigheter jag använder mig av i mittgarage, jag har alltid lite underliga lösningar. Citera
SHERLOCK September 20, 2006 Author Report September 20, 2006 Tack för tipset!Det läcker ur växelgenomföringen satt d e nog typ en liter för mycket.Ska prova att (pumpa) ur lite. Citera
Pelle cmc 375 September 21, 2006 Report September 21, 2006 Det behöver inta vara för mycket bara för att det läcker ut där. Citera
Recommended Posts