aihonen February 16, 2007 Report February 16, 2007 Hej.Några fler här som åker fyrhjulingar, själv har jag en linhai300 4x4-06 Citera
Svedis February 21, 2007 Report February 21, 2007 HaHa, inte bara terrängbil alltså??Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... Citera
aihonen February 21, 2007 Author Report February 21, 2007 HaHa, inte bara terrängbil alltså??Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... det har du helt rätt i en nödvändig leksak sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad Citera
aihonen February 21, 2007 Author Report February 21, 2007 HaHa, inte bara terrängbil alltså??Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... det har du helt rätt i en nödvändig leksak sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad Citera
Svedis February 21, 2007 Report February 21, 2007 Undrar vart det tar vägen.....Din moderna traktor är väl en sak, men jag startar min Fordson Major, -50, med handgas samt skopa fram och dubbla fjärrljus... Sprätter iväg i säker 40 knutar om jag tar bort luftrenaren....(ska prova till helgen efter genomgången startmotor) Citera
aihonen February 22, 2007 Author Report February 22, 2007 jäklar va din traktor går fort kommer jag upp i 25km/timmen så får jag va glad men vill jag åka fortare med traktorn så lyfter jag upp den på flaket på min volvo f86-74 med tipp o kran då går traktorn lite fortare Citera
Svedis February 22, 2007 Report February 22, 2007 Fotogenaren är utbytt mot en 4-cylindrig diesel! Fast kör man fullt, ska det vara riktigt brett.... Toe-in är väl +- 5 cm! Det är spännande att titta på framhjulen när man kör....Nä, någon lastbil lär det inte bli. Håller mig till båtar istället..Fast orkar du lyfta traktorn med kranen??? Citera
aihonen February 22, 2007 Author Report February 22, 2007 japp tar 650kg på 6.5meter på 2.5meter 5.5ton såg att du skrev att du va ute i skärgården o åkte. vi brukar åka ut i stockholms skärgård ca en vecka varje sommar o snurra runt lite jäkligt fint där men satan va båtar det är där ute Citera
Svedis February 22, 2007 Report February 22, 2007 Säg till när du kommer... Kan lyfta 4-hjulingen i traktorskopan och köra ner till Blidösundet! Citera
Svedis February 23, 2007 Report February 23, 2007 Jo, jag förstår. Jag menar att jag ställer traktorn på bryggan så du ser landmärket. Själv kommer jag utfarande i full sula med några välkomspilsner!!Har jag mussen ute, ställer jag den på bryggan om du inte känner igen en Fordson!! Citera
JohanT5 February 23, 2007 Report February 23, 2007 HejUrsäkta om man lägger sig i diskusionen. Har själv en gammal traktor, en Volvo T24 -54 och åker också gärna omkring med båt i Stockholms skärgård. Bor ju på Vätö, lite norr om Nortälje.Vad brukar ni åka med för båt? Själv har jag en amerikansk daycruiser för det ska ju vara V8. Citera
Svedis February 23, 2007 Report February 23, 2007 Haha... Brorsan bor i Söderviken på Vätö.Fast V8 har jag inte råd med på sjön. Enstånka på ungarnas stortriss. Lattjar annars med en Buster med ynka 4 cylindrar och 115 hk. Fast 40 knop räcker en stund. Men håller mg undan när V8:orna kommer fräsande.T24, är det en röd rackare?? Citera
JohanT5 February 23, 2007 Report February 23, 2007 Jaså brorsan din bor i Söderviken. Jag bor mitt på ön i Harg.Både traktorn och båten är röda.Båten går i 50+ knop och drar "mycket" soppa. (man bör aldrig ta reda på hur mycket.) Citera
aihonen February 24, 2007 Author Report February 24, 2007 klart att jag känner igen en fordsson jag känner oxå igen pilsner om :Dnån står vid en brygga o viftar med dom Citera
Svedis February 24, 2007 Report February 24, 2007 nåja. det räcker knappast med + 50 knop tror jag. Det är nog bara tomflaskor kvar då? Fast det är ju då man tar 4-hjulingen och hämtar nya. Nu ska jag ut och köra på ön... Citera
Recommended Posts