Jump to content

fyrhjulingar


aihonen

Recommended Posts

HaHa, inte bara terrängbil alltså??

Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... :--

det har du helt rätt i en nödvändig leksak :-- sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad 8)
Link to comment
Share on other sites

HaHa, inte bara terrängbil alltså??

Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... :--

det har du helt rätt i en nödvändig leksak :-- sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad 8)
Link to comment
Share on other sites

Undrar vart det tar vägen.....

Din moderna traktor är väl en sak, men jag startar min Fordson Major, -50, med handgas samt skopa fram och dubbla fjärrljus... Sprätter iväg i säker 40 knutar om jag tar bort luftrenaren....(ska prova till helgen efter genomgången startmotor)

:--

Link to comment
Share on other sites

jäklar va din traktor går fort kommer jag upp i 25km/timmen så får jag va glad men vill jag åka fortare med traktorn så lyfter jag upp den på flaket på min volvo f86-74 med tipp o kran då går traktorn lite fortare :D

Link to comment
Share on other sites

Fotogenaren är utbytt mot en 4-cylindrig diesel! Fast kör man fullt, ska det vara riktigt brett.... Toe-in är väl +- 5 cm! Det är spännande att titta på framhjulen när man kör....

Nä, någon lastbil lär det inte bli. Håller mig till båtar istället..

Fast orkar du lyfta traktorn med kranen???

:--

Link to comment
Share on other sites

japp tar 650kg på 6.5meter på 2.5meter 5.5ton såg att du skrev att du va ute i skärgården o åkte. vi brukar åka ut i stockholms skärgård ca en vecka varje sommar o snurra runt lite jäkligt fint där men satan va båtar det är där ute

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag förstår. Jag menar att jag ställer traktorn på bryggan så du ser landmärket. Själv kommer jag utfarande i full sula med några välkomspilsner!!

Har jag mussen ute, ställer jag den på bryggan om du inte känner igen en Fordson!!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ursäkta om man lägger sig i diskusionen. :D

Har själv en gammal traktor, en Volvo T24 -54 och åker också gärna omkring med båt i Stockholms skärgård. Bor ju på Vätö, lite norr om Nortälje.

Vad brukar ni åka med för båt? Själv har jag en amerikansk daycruiser för det ska ju vara V8.

Link to comment
Share on other sites

Haha... Brorsan bor i Söderviken på Vätö.

Fast V8 har jag inte råd med på sjön. Enstånka på ungarnas stortriss. Lattjar annars med en Buster med ynka 4 cylindrar och 115 hk. Fast 40 knop räcker en stund. Men håller mg undan när V8:orna kommer fräsande.

T24, är det en röd rackare??

:--

Link to comment
Share on other sites

Jaså brorsan din bor i Söderviken. Jag bor mitt på ön i Harg.

Både traktorn och båten är röda.

Båten går i 50+ knop och drar "mycket" soppa. (man bör aldrig ta reda på hur mycket.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...