Jump to content

fyrhjulingar

Featured Replies

• Author
comment_36618
HaHa, inte bara terrängbil alltså??

Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... :--

det har du helt rätt i en nödvändig leksak :-- sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad 8)
  • Author
comment_36619
HaHa, inte bara terrängbil alltså??

Köpte en Cougar 250 cm3 för en femma. Spinner på femman (kanske 60 knutar) på skärgårdens isiga vägar. Nödvändig leksak för alla... :--

det har du helt rätt i en nödvändig leksak :-- sen när jag vill ta det lungt så startar man upp gamla traktorn en buhk 302 från 59 två cylindrig diesel då blir man glad 8)
comment_36624

Undrar vart det tar vägen.....

Din moderna traktor är väl en sak, men jag startar min Fordson Major, -50, med handgas samt skopa fram och dubbla fjärrljus... Sprätter iväg i säker 40 knutar om jag tar bort luftrenaren....(ska prova till helgen efter genomgången startmotor)

:--

comment_36641

Fotogenaren är utbytt mot en 4-cylindrig diesel! Fast kör man fullt, ska det vara riktigt brett.... Toe-in är väl +- 5 cm! Det är spännande att titta på framhjulen när man kör....

Nä, någon lastbil lär det inte bli. Håller mig till båtar istället..

Fast orkar du lyfta traktorn med kranen???

• Author
comment_36643

japp tar 650kg på 6.5meter på 2.5meter 5.5ton såg att du skrev att du va ute i skärgården o åkte. vi brukar åka ut i stockholms skärgård ca en vecka varje sommar o snurra runt lite jäkligt fint där men satan va båtar det är där ute

comment_36647

Jo, jag förstår. Jag menar att jag ställer traktorn på bryggan så du ser landmärket. Själv kommer jag utfarande i full sula med några välkomspilsner!!

Har jag mussen ute, ställer jag den på bryggan om du inte känner igen en Fordson!!

comment_36652

Hej

Ursäkta om man lägger sig i diskusionen. :D

Har själv en gammal traktor, en Volvo T24 -54 och åker också gärna omkring med båt i Stockholms skärgård. Bor ju på Vätö, lite norr om Nortälje.

Vad brukar ni åka med för båt? Själv har jag en amerikansk daycruiser för det ska ju vara V8.

comment_36659

Haha... Brorsan bor i Söderviken på Vätö.

Fast V8 har jag inte råd med på sjön. Enstånka på ungarnas stortriss. Lattjar annars med en Buster med ynka 4 cylindrar och 115 hk. Fast 40 knop räcker en stund. Men håller mg undan när V8:orna kommer fräsande.

T24, är det en röd rackare??