Jump to content

Min nya bil


pineman

Recommended Posts

Känns som julafton nu när våren är på intåg. Men va fan min nya bil kommer vecka 19 sånt är ju alltid kul.

Har varit så missnöd med min Hyundai Tucson 2.7 V6 av olika anledningar. B la den höga förbrukningen, den 4-stegade lådan?, dom dåliga/oseriösa bilförsäljarna osv....

Går tillbaks till mitt gamla märke Volvo och det blev en XC 90 D5, Svart metallic och nästan all utrustning som gick att få.

Funderar på att stripa den som mussen, så att det känns som att man alltid kör en musse, hahaha..

Link to comment
Share on other sites

Grattis,

Du Pineman, det sa jag väl förra året vad som gällde??

( glöm ej timer till värmaren). Vill du ha tips på en fin hållare för extraljusen? Klarar 2 lampor som är nödvändiga.. Dessutom ser man var fronten slutar

/Svedis :--

Link to comment
Share on other sites

Grattis,

Du Pineman, det sa jag väl förra året vad som gällde??

( glöm ej timer till värmaren). Vill du ha tips på en fin hållare för extraljusen? Klarar 2 lampor som är nödvändiga.. Dessutom ser man var fronten slutar

/Svedis :--

Timern givetvis beställd, men jag skippar frontbågen, satsar på running board och 18" fälgar istället. Bågen kan man ju eventuellt ta senare.

Shelbyn, det hade jag också reagerat på, men nu har jag min röda heta som jag älskar så Shelby får vänta ett tag till. Kanske en mach 1 eller boss i framtiden, saknar det lite äldre som när man hade -65:an, skrammel och vindbrus...

Link to comment
Share on other sites

18"-fälgar... Blir stötigt! Kör 17 +235/65 = mjuk och fin. Bilf-n går inte fortare så det är perfekt. Satsa istället på hast.beroende servo!

Har du runningboard från Volvo? Man skitar ned sig som tusan på vintern, men hustrun upptäckte fördelen.. Vanliga bildörrar slår i dom istället för dörrsidan!!

I övrigt har jag dragit 12000 mil med min och nöjd ( efter en massa småstrul i början)

:--

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Får idag glädjen att köra bilen från Volvo segeltorp klockan 14.00. Ska bli kul med en bil som har enligt mig premium känsla. Hyundaien slänger jag i nåt dike, fast fin blev den när jag rekonditionerat den (själv givetvis).

Vi syns...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...