Svedis April 8, 2007 Report April 8, 2007 Du/ni ser mitt leende i rubriken hoppas jag.....Så startade inte den gamla Fordson Major, -50:a. Batteri nyladdat, startrelät klapprar, startmotorn slö och sedan genomgången( ingen ork). Kablana hela. In med annat batteri.???? Vad tusan återstår. Tänkte fråga men vad tusan? Finns inte så mycket att välja på ( veven är bara till för 200 kg muskelbyggare).Så kom Oscarsson in i minnet. Han som kan allt och speciellt el och kolla jordningen, ni vet......Jä-kla jordpunkter! Av med jordkabeln, ojdå, lite oxid, eller ganska mycket. Slipa rent. Ajdå, polskon oxå lite skitig. Smärjel och fett.Och f-nskapet startar!!! Glädjen stor.Tack på förhand så här i efterhand Lars. /Svedis Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 8, 2007 Report April 8, 2007 Hej.Tack för den, så enkelt kan det vara, det gäller baraatt komma på vad, min lycka är total om jag kanhjälpa någon med att bara finnas. Citera
Svedis April 9, 2007 Author Report April 9, 2007 Anledningen till rubriken, var hustruns frågande min, när traktorn drog igång och jag leende sa " jäkla Oscarsson, han hade rätt igen"!Så hon undrade givetvis vem Oscarsson är. Resten är ju historia. Citera
Recommended Posts