powerroad Posted June 6, 2007 Report Posted June 6, 2007 Hej på er.Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak. Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system?Tänkte ha en fullflödes dämpare bak & ingen fram.Har någon testat Mekonomens dämpare? Är dom ok eller?Ge mig gärna lite input om hur jag får bättre sång i 6an.När min farsa hade bilen så fick han starthjälp en gång. Dock så la killen som hjälpte honom kablarna fel på batteriet & sen dess funkar inte varvräknaren. När jag bytte instrument belysning så mätte jag upp strömkabeln till varvräknaren & det verkar som det kom fram ström. Vad kan felet vara? Någon som har några tips?Tack på förhandMvh Anders Quote
Janne Holm CMC1740 Posted June 7, 2007 Report Posted June 7, 2007 Hej på er.Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak. Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system?Tänkte ha en fullflödes dämpare bak & ingen fram.Har någon testat Mekonomens dämpare? Är dom ok eller?Ge mig gärna lite input om hur jag får bättre sång i 6an.När min farsa hade bilen så fick han starthjälp en gång. Dock så la killen som hjälpte honom kablarna fel på batteriet & sen dess funkar inte varvräknaren. När jag bytte instrument belysning så mätte jag upp strömkabeln till varvräknaren & det verkar som det kom fram ström. Vad kan felet vara? Någon som har några tips?Tack på förhandMvh AndersJag hade en -74 fastback tidigare med en V6:a i på den satt det ett dubbelt 2.5 tums system blev ett ganska gött ljud "snudd på V8 ljud" Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.