Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej.

Lyft av batteriplus, tryck ner signalanordningen helt i botten

och vrid hela anordningen försiktigt åt vänster, den sitter med

bajonett fattning alltså som en blinkersglödlampa. :?

Var varsam när du vrider så att du inte har sönder något,

när signalanordningen är borta är det lättare att förstå

hur och var dessa två gängade hål är till för, oftast går

det att ta bort ratten utan avdragare, skruva inte bort

muttern föränn du fått loss ratten. :roll::shock:

Lått muttern sitta kvar på ett par gängor så slipper du

uppsöka tandläkare, var försiktig med ryggstödet också

det finns några som lyckats att paja nedre infästningen

när ratten släpper. ;)

Posted
Och en fråga till Skall det finnas Fläktkåpa mellen kylaren o motorn på 65an?

Det var bara vissa bilar som hade fläktkåpa som standard (typ bilar med A/C och bilar med 289 high-performance). Det skadar dock inte att ha en kåpa även på en vanlig standardbil, speciellt om man har kylproblem i bilköer osv.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...