maberg July 4, 2007 Report July 4, 2007 Hej! Fick för mig att kolla hur tändningen var inställd, motorn har inte gått riktigt "rent". När jag skulle justera går inte fördelaren att vrida sitter bom-stopp. Har prövat med olika oljor/krypsmörjmedel men den lossnar inte. Har också provat att "slå" försiktigt", värma-men ingenting hjälper. Skulle behöva få loss den för utbyte till ny, då den är ganska glapp. Hjälp!Mvh, Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 4, 2007 Report July 4, 2007 Hej Mats.Det är tålamod som är hjälpen, spraya på WD40 och låttiden gå, jag är säker på att den släpper med lite miltvåld. Det är bara i överkanten mot block som den kan fastna,fördelare aluminium block gjutjärn, det är alltså det somgör att det fastnar. Citera
simonf July 5, 2007 Report July 5, 2007 matrial krymper med kyla så att värma är nog inte det bästa då det snarare borde bli ännu svårare då matrialet blir orginalstorlek/större vi snackar ju INTE några CentiMeter nu... men iaf värt att testa ta en sprayburk med luft och vänd den uppochner så kommer det -40 gradig vätska/gas som kyler ner, en burk sånt kan nog funka eller varför inte köpa snordyr kylspray / eller sno några isbitar från kylen Citera
ThomasFB July 5, 2007 Report July 5, 2007 Kör motorn varm, lossa på bulten, spraya olja, knacka försiktigt på stommen med massahammare, om det inte lossnar, byt till MoPar. Citera
maberg July 5, 2007 Author Report July 5, 2007 Hej! Tack för alla bra tips. Det som till slut hjälpte och fick loss fördelaren blev en massa olja (typ penetrerande) och tryckluft på burk som jag vände upp & ner och sprutade, vätskefas på luften och väldigt kallt. Den lossnade direkt. Nu är helgen räddad.Tack igen, Citera
Recommended Posts