Jonas Grankvist cmc2023 July 4, 2007 Report July 4, 2007 Tjena!Jag skulle upp till Mantorp på utställning med Mustangen o det är en bit för mej att köra. Närmare 40mil... Första gången jag kör en sån sträcka med mussen. Så jag gjorde en service på bilen omfattande olja, oljefilter, tändstift, fördelarelock och rotor...På den nya rotor så saknades den främre biten där gnistan går över (bild nedan) Tänkte att det var en ny sort så jag satte i den o testade o den startade som ingenting.. Så jag körde med den upp till Mantorp o fungerade som bara den. Tyckte att bilen hade bättre respons o så. När jag kom hem igen så satte jag i den gamla o bilen går lite sämre faktiskt. Den gamla ser inte så dålig ut faktiskt....Ska den främre biten vara där?? Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 5, 2007 Report July 5, 2007 Hej.Ja den främre biten ska vara där, men det är som du skriverdet går faktiskt att köra utan den biten, gnistan är stark. Men det är nog mer tur att det fungerar utan att det bliröverslag till ställen där det inte ska vara gnista. Citera
Jonas Grankvist cmc2023 July 5, 2007 Author Report July 5, 2007 Förstod nästan de.... MEN! Jag hörde idag att den kan gå bättre om den får ett större spricka mellan rotor och lock. Därför ska jag testa lite med den gamla som e hel. Ska knipsa av eller rent av korta den lite så att den inte bränner på plasten som den har gjort på den nya utan den främre biten.. Den gick faktiskt rejält mkt bättre.. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.