Jump to content

Recommended Posts

Tjena!

Jag skulle upp till Mantorp på utställning med Mustangen o det är en bit för mej att köra. Närmare 40mil... Första gången jag kör en sån sträcka med mussen. Så jag gjorde en service på bilen omfattande olja, oljefilter, tändstift, fördelarelock och rotor...

På den nya rotor så saknades den främre biten där gnistan går över (bild nedan) Tänkte att det var en ny sort så jag satte i den o testade o den startade som ingenting.. Så jag körde med den upp till Mantorp o fungerade som bara den. Tyckte att bilen hade bättre respons o så. När jag kom hem igen så satte jag i den gamla o bilen går lite sämre faktiskt. Den gamla ser inte så dålig ut faktiskt....

Ska den främre biten vara där??

Förstod nästan de.... ;)

MEN! :lol:

Jag hörde idag att den kan gå bättre om den får ett större spricka mellan rotor och lock. Därför ska jag testa lite med den gamla som e hel. Ska knipsa av eller rent av korta den lite så att den inte bränner på plasten som den har gjort på den nya utan den främre biten..

Den gick faktiskt rejält mkt bättre.. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...