Jump to content

Brand


bodde

Recommended Posts

I går tog jag Mustangen och hälsade på en bekant , efter en trevlig eftermiddag (kikade på hans nyförvärv, en Ford GT 40 `suck`) åkte jag hemåt, när jag nästan var hemma började jag känna en svag brandlukt, jag svänger in på gården stänger av motorn,

då ser jag att det ryker under huven. När jag öppnar huven ser jag att det brinner i ac-kompressorn, när jag efter att ha släckt branden och tittar på förödelsen så smälter drivremmen av.

Nu är bilen heldöd.

Jag är helt nybliven Mustangägare (3 veckor) så jag är lite novis.

Tips, hjälp och förslag emottages ödmjukast

Bilen är en -96 GT cab.

mvh Anders

(0223-45643)

Link to comment
Share on other sites

Hej igen !

Tack för svaren.

Har konstaterat att acn skurit och kopplingen brunnit upp.

Det jag funderar över är att inte startmotorn slår till, måste remmen sitta på för att det ska fungera ? Kan det vara någon givare eller nåt som löst ut för att man inte ska kunna starta motorn utan rem ?

mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Om inte ens startmotorn går runt har det inte med acn att göra. remmen kan man köra utan (en kort sträcka pga vattenpumpen). Sannolikt har startsolenoiden brunnit lite också.

Det sitter ett startrelä i säkringsboxen i motorrummet. det reläet aktiverar solenoiden på startmotorn. Startreläet är följande

(TOM plats)(Tuta)(Start Relä)(Dimljus)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...