December 31, 200717 yr comment_47106 Hej på er allihop!Jag har mycket starka funderingar på att köpa en Mustang framåt våren. Jag har varit och tittat på Mustanger 05:or och det verkar ju vara riktigt fina bilar. Och så finns det ju en sån här trevligt community på nätet där man kan diskutera saker med folk som kan Jag håller på och kollar upp lite saker innan köpet. Försäkring fixar sig, 8000 kr helår hos LF. Men jag funderar på det här med verkstäder, kan en vanlig Ford-verkstad fixa service på Mustang? Grufman ska ju vara väldigt bra har jag hört, men jag bor dessvärre i Karlskoga, mitt emellan Örebro och Karlstad ungefär. Nån som vet nån verkstad någorlunda nära?
December 31, 200717 yr comment_47109 nu äger inte jag själv någon musse, men jag skulle satsa på en 06a eller en 07a om jag hade råd. Jag tror att hoppen från 05 -> 06 kan löna sig. En hel del småsaker fixades mellan dessa årsmodeller
December 31, 200717 yr comment_47121 Att köpa en amerikansk bil - och en klassiker som en Mustang - ja då får du räkna med att allt inte är som en BMW. Audi eller Merca.Det handlar med om känsla, livsstil och passion. Visserligen är jänkarna på "g" - men har nog 5-8 år kvar tills de är ikapp - kvalitetsmässigt.GM köpte Deawoo, Ford (delar av) Mitsubishi och Chrysler - ja de misslyckades med Daewoo. HD:s motorer är av japansk konstruktion.Eg. "who cares" bara det är en Mustang - med linjer och grund i amerikanskt 60-talet.Det som räknas (och har räknats) är design och distribution. Bli inte förvånad om Mustangen produceras i Kina, Indien, Sydamerika - i framtiden.Makalös eftermarknadMassor av forum och tips.Lätt att bli av med körkortet.GrufMan - har det mesta - och snabbt - när det behövs.De flesta verkstäder kan en Mustang... det är en enkel konstruktion.De forum som finns i Sverige - ger dig den info du behöver.Prutbara objekt. Idag är dollarn på väg ner - vilket inte avspeglats - ännu i priserna. Jag tror vi kommer att få se en ändring.Till sist - men inte minst...En Mustang är en Mustang är en MUSTANG...Jepp så är det....Å så - good luck and take it easy.....
January 2, 200817 yr Author comment_47161 Tack för era synpunkter, ska försöka hitta en 06:a eller 07:a istället.