sigge bolmer March 2, 2008 Report March 2, 2008 HejÄr det någon som har tips om tillvägagångssätt om byte av värmepaket på en GT 88 Cab med AC? Har hört att detta ska vara ett vanligt problem med läckage på dessa modeller. Tips mottaget tacksamtMvh Sigge Citera
Ben March 17, 2008 Report March 17, 2008 HejBytte på min 88 förra året. Räkna med 10-12 timmar.Det är 7-8 timmar på verkstad.Men elementet är billigt.Lycka till och några svordomar lär det bli.Verkar som Ford på bandet har torx på vänster sida och stjärnskruvpå andra sidan.http://www.mustangmonthly.com/howto/mum ... /dash.html Citera
sigge bolmer March 18, 2008 Author Report March 18, 2008 Tack för länken, verkar ju va ett riktigt jättejobb. Bra med bilderna. Följde du detta när du bytte din? Några andra problem som dök upp under arbetets gång? Har du några andra tips? Stort tackMvh Sigge Citera
Ben March 21, 2008 Report March 21, 2008 I stort följde jag anvisningen.Däremot klippte jag hål i den svartakåpan runt värelementet på baksidan så jag kunde ta ut det.Detta för att slippa släppa ut gasen till AC:n.Har konverterat till nya gasen.Köpte elementet på Mekonomen.Hemma på 4 tim från Hansen.c:a 500,-Tänk om Ford hade tänkt att det kunde gå sönder så hade man haften lucka i torpeden.Problemet var nästan bara denna superblandning på skruvskallar.Lycka till! Citera
Christian Lindén March 29, 2008 Report March 29, 2008 bytte i min 87a med ac, rev ut hela instrumentbrädan men sen var det inga problem! köpte ett ford orginal hos lokala ford handlaren 650kr vill jag minnas. Citera
Recommended Posts