fulingbusen March 23, 2008 Report March 23, 2008 Mina föräldrar flyttar hem från staterna med sin Mustang -06 och börjar nu fundera på vad som behövs för att regga den i Sverige. De kan inte ta in den som flyttgods pga att det inte har ägt den tillräckligt länge. Jag har hört att det finns någon som kan "koda" om ljusen så att bakblinkersen blir laglig utan att hänga dit extra lampor.Jag ber om ursäkt om jag missat detta i tidigare inlägg, sökte men hittade inget tyvärr. MVH Citera
grufman March 23, 2008 Report March 23, 2008 HejsanDet finns många lösningar på att få till ljusen. Vi på grufman bil erbjuder en vettig lösning som många kör. Då byter man p-ljus fram mot vita, och byter bakljusinsatserna mot eu-godkända dito. Man behöver inte programmera om något och man kan installera det själv. Anvisningar på svenska medföljer. Kika på vår hemsida för mer info. Nog med reklam här. Det finns en tråd nedanför denna "Premiärturen för mustangen" där ser du hur en konverterad musse ser ut. Citera
evert cmc1622 March 23, 2008 Report March 23, 2008 En fråga till grufmans !!! När ska ni ta hem bakre sido positions-ljus till "Mussarna?Hade varit snyggt med dom inkopplade igen. vilka färger finns dom i vita eller gula?Bes tillåter inte dom röda ? Citera
grufman March 23, 2008 Report March 23, 2008 En fråga till grufmans !!! När ska ni ta hem bakre sido positions-ljus till "Mussarna?Hade varit snyggt med dom inkopplade igen. vilka färger finns dom i vita eller gula?Bes tillåter inte dom röda ?det har faktiskt varit rätt låg efterfrågan på dom så därför har vi dem inte. vi får väl se när dom kommer :-) dom som finns brukar vara vita med gul lampa innanför. Citera
fulingbusen March 27, 2008 Author Report March 27, 2008 Tack för svaren, det är alltså endast blinkers/poitionslus fram och bakljus som måste bytas ut mot E-märkta diton, annars är den godkänd som den är? Citera
Gäst March 27, 2008 Report March 27, 2008 Tjena,jo........ fråga källan (oraklet, gurun, vv, sbp, osv.) direkt....De gånger som bilprovning besökts - så är det dagsnoteringar (form) som gäller Citera
grufman March 27, 2008 Report March 27, 2008 Tack för svaren, det är alltså endast blinkers/poitionslus fram och bakljus som måste bytas ut mot E-märkta diton, annars är den godkänd som den är?Ja, och komplettering med sidoblinkers. Citera
fulingbusen March 28, 2008 Author Report March 28, 2008 Tack för alla svar!Är det E-märkningen på bakljusen som ställer till det eller är det att de lyser/blinkar felaktigt? Jag tror att de vill behålla bilen så orginal som möjligt. Citera
Recommended Posts