Jump to content

Recommended Posts

"Inner fender apron" är väl delarna som är framför och bakom den delen jag tänkte på tror jag.

Alltså är det inte helt enkelt fjädertornen (shock towers) du menar? Hela plåtstycket som spiralfjädern sitter i. Vad jag vet så finns inte de som repro till 71-73. Har aldrig sett det i alla fall...

Här har du en länk till sådana för 65-70: http://store.cal-mustang.com/cm_able/showdetl.cfm?&DID=7&User_ID=2826332&st=5506&st2=71081767&st3=-63833427&Product_ID=2920&CATID=19&CM_SA=0

Det ser lite mer ut som något sådant som jag skulle villja ha. Jag har dessvärre aldrig sett den någon stans heller, så det blir nog bara till att skära bort de rostiga delarna och sedan svetsa på egen plåt och försöka bocka till den så det ser OK ut.

Vad trevligt att det fanns en del ungdommar här också, och att en har en exakt lika dan bil som mig också =). Får väl hoppas att man träffas på någon cruising i sommar, t.ex. i Rättvik, så man kan glänsa lite med mach-1'orna. Tre stycken lika dana som när på färgen =).

Jag vet inte, har ni några kromlister i nederkant på bilen där den byter färg? Jag har nämligen det på min och har hört att igentligen hade inte mach-1'orna det orginal. Men jag har kollat upp siffrorna på bilen och det står där att det mycket riktigt är en Mach-1'a så jag anntar att personen som beställde bilen från fabrik tyckte det var snyggare med lite krom där.