MadMan December 19, 2003 Report December 19, 2003 Har länge funderat på att sälja min nuvarande sommarbil (Pontiac Trans am -93) och blev lite sugen då jag hittade den här till salu. http://www.mikesgarage.nu/Mustang%20BOSS%20302%201970.htmlVad tycker ni om priset? och finns det några "standardfel" som man bör kolla upp? Citera
Martin CMC1324 December 19, 2003 Report December 19, 2003 Hej !Just den bilen som visas verkar vara i superfint skick.. MVHMartin Citera
Mats W CMC465 December 20, 2003 Report December 20, 2003 Jag har gjort en del förfrågningar på BossenEnligt uppgift är det tydligen en dålig bil.Har tydligen ett svetsat motorblock m.m.Du skall nog kolla upp den extra noga.MvhMatsCMC465 Citera
Gäst December 20, 2003 Report December 20, 2003 Ser jättefin ut och många bilder.Men Mussar skall alltid synas extra noga änndå.Priset kan ju alltid disskuteras men han får den säkert såld änndå.Finns det Kvitto på att Seved har gjort motorn så tvivlar jag på att det är dåligt gjort! (om det inte är förfalskat)Svetsat Ford SB motorblock är vanligt!Jag har haft 1st 302 och 1st 351W där motorns fästöronen till lådan var tvunget att svetsas.Är det riktigt gjort så är det ingen fara.De spricker lätt där. Citera
Mats W CMC465 December 20, 2003 Report December 20, 2003 Per, Om jag skall uttrycka mig i klartext Så har jag fått uppgift att detta är en strulbil OK Om nu Seved har renoverat den så borgar det för att det ä bra gjort. Men jag har också fått uppgift på att dom har skruvat med motorn efter det. Det ja ville med inlägget var att killen skulle vara fösiktig. Och du vet lika bra som jag att med bilder kan man framställa en bil i bättre skick än vad den egentligen är. Mvh Mats Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 20, 2003 Report December 20, 2003 Hej.För dyr för att inte vara original många eftermonteradedetaljer. Citera
Gäst December 20, 2003 Report December 20, 2003 Ja för tusan vad bilder kan ljuga ibland!Brukar se så himmla bra ut men när man lyfter på locket så locket så rasar drömmen!Lögner och lurendrejerier förekommer även här på forumet.Ni minns väll bara för 1 vecka sedan? Undra om inte Mustang är den bil som fejkas mest med?Bäst är som sagt att syna noga själv i första hand!Ta med dig någon som kan BOSS.Det kan ju faktiskt vara en ReplikaDet ser misstänkt grejjat ut i motorutrymme. Mycket krom, elfläkt och annat som inte hör dit. Fel rattMycket utrustning för att vara en BOSSSer nästan ut som en Mach 1'a och har tillochmed Servo.Är inte det ovanligt för en BOSS?Deluxe sätena är väll ännumer ovanliga? Citera
MadMan December 20, 2003 Author Report December 20, 2003 Tack för alla svar!Skulle tro att jag letar vidare efter bil då jag inte är är beredd att lägga 250000 på något som kanske är skit.... Citera
Gäst December 20, 2003 Report December 20, 2003 Ja om du inte är heltänd på en BOSS och vill kolla upp den närmare så är det sunt att hellre backa än att chansa.Det finns faktiskt fler.Även om de inte kryllar av dom direkt då det är en sammlarbil nu. Citera
JohnB December 20, 2003 Report December 20, 2003 Her er noen tips fra en tidligere Boss egare.1. Kolla VIN#/Chassinummer. Finns der en G? Typ OF02G******.2. Finns der ett nummer på blocket som er likt typ 0G******? Observera at många av Boss bilene inte har sin orginala motor kvar.3. Ring Seved og fråga om motoren/bilen. Om du inte har hans telefon nummer så får du meila meg på John@Bakke.com4. Om du er mycket sugen på den her bilen så kjøp ett Marti rapport. (www.martiauto.com )(http://fomoco.com/vinreports.htm)5. Gå inn på Boss 302 sidan och fråga INNAN du kjøper bilen (http://www.boss302.com/)6. Provkjør bilen noga. Knorrar det i veksel lådan? Många Bossar er kjørt mycket hårdt. Veksellådan ska va en "Liten RUG". Kom i håg at alla Boss spesifika deler typ forgasare/fordelare/grenrør m.m er himla dyra. Typ 500 - 1000$ for en orginal 780 cfm forgasare. Det finns en her: http://www.rolandsmustang.com/. han vil ha 6500,- for en fin forgasare.Då det er mycket svårt at bedømma en bil ut från bilder vil jag inte gi nån typ av recomendering her, men en fin Boss 302 kostar fort bortåt $30000,- i USA.Hilsen John Citera
Recommended Posts