Jump to content

Recommended Posts

Ser jättefin ut och många bilder.

Men Mussar skall alltid synas extra noga änndå.

Priset kan ju alltid disskuteras men han får den säkert såld änndå.

Finns det Kvitto på att Seved har gjort motorn så tvivlar jag på att det är dåligt gjort! (om det inte är förfalskat)

Svetsat Ford SB motorblock är vanligt!

Jag har haft 1st 302 och 1st 351W där motorns fästöronen till lådan var tvunget att svetsas.

Är det riktigt gjort så är det ingen fara.

De spricker lätt där.

Per,

Om jag skall uttrycka mig i klartext

Så har jag fått uppgift att detta är en strulbil OK

Om nu Seved har renoverat den så borgar det för att det ä bra gjort.

Men jag har också fått uppgift på att dom har skruvat med motorn efter det.

Det ja ville med inlägget var att killen skulle vara fösiktig.

Och du vet lika bra som jag att med bilder kan man framställa en bil i bättre skick än vad den egentligen är.

Mvh

Mats

Ja för tusan vad bilder kan ljuga ibland!

Brukar se så himmla bra ut men när man lyfter på locket så locket så rasar drömmen!

Lögner och lurendrejerier förekommer även här på forumet.

Ni minns väll bara för 1 vecka sedan? ;)

Undra om inte Mustang är den bil som fejkas mest med?

Bäst är som sagt att syna noga själv i första hand!

Ta med dig någon som kan BOSS.

Det kan ju faktiskt vara en Replika

Det ser misstänkt grejjat ut i motorutrymme. Mycket krom, elfläkt och annat som inte hör dit. Fel ratt

Mycket utrustning för att vara en BOSS

Ser nästan ut som en Mach 1'a och har tillochmed Servo.

Är inte det ovanligt för en BOSS?

Deluxe sätena är väll ännumer ovanliga?

Ja om du inte är heltänd på en BOSS och vill kolla upp den närmare så är det sunt att hellre backa än att chansa.

Det finns faktiskt fler.

Även om de inte kryllar av dom direkt då det är en sammlarbil nu.

Her er noen tips fra en tidligere Boss egare.

1. Kolla VIN#/Chassinummer. Finns der en G? Typ OF02G******.

2. Finns der ett nummer på blocket som er likt typ 0G******?

Observera at många av Boss bilene inte har sin orginala motor kvar.

3. Ring Seved og fråga om motoren/bilen. Om du inte har hans telefon nummer så får du meila meg på John@Bakke.com

4. Om du er mycket sugen på den her bilen så kjøp ett Marti rapport. (www.martiauto.com )

(http://fomoco.com/vinreports.htm)

5. Gå inn på Boss 302 sidan och fråga INNAN du kjøper bilen (http://www.boss302.com/)

6. Provkjør bilen noga. Knorrar det i veksel lådan? Många Bossar er kjørt mycket hårdt. Veksellådan ska va en "Liten RUG".

Kom i håg at alla Boss spesifika deler typ forgasare/fordelare/grenrør m.m er himla dyra. Typ 500 - 1000$ for en orginal 780 cfm forgasare. Det finns en her: http://www.rolandsmustang.com/. han vil ha 6500,- for en fin forgasare.

Då det er mycket svårt at bedømma en bil ut från bilder vil jag inte gi nån typ av recomendering her, men en fin Boss 302 kostar fort bortåt $30000,- i USA.

Hilsen John

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...