Stern July 9, 2008 Report July 9, 2008 Jag undrar hur ofta man behöver rengöra ett öppet luftfilter (STEEDA) och hur man går till väga? Har inte kvar instruktionen.Har också sett på något amerikansk forum att rengöring av throttlebodyn har gjort märkbar skillnad på 05´ Mustanger med några mil på nacken. Är det några konstigheter att göra detta själv? Ska man behöva göra det över huvudtaget? Citera
Joach July 10, 2008 Report July 10, 2008 Jag undrar hur ofta man behöver rengöra ett öppet luftfilter (STEEDA) och hur man går till väga? Har inte kvar instruktionen.Har också sett på något amerikansk forum att rengöring av throttlebodyn har gjort märkbar skillnad på 05´ Mustanger med några mil på nacken. Är det några konstigheter att göra detta själv? Ska man behöva göra det över huvudtaget?Jag rengör min CAI var tredje månad, men bor också i ökenlandet... skulle tippa på att du behöver göra det var 6'e månad.Gällande rengöring av TB, ta bort böjen som är kopplad till TB'n, behöver inte skruva av den. Använd en fin trasa och tops, och ta dig tid att göra rent den. Du kan även använda WD40, men absolut inget starkare eftersom den har en clearcoat och risk finns att den upplöses och även hela TB'n. Citera
Recommended Posts