Lumek August 4, 2008 Report August 4, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenser Citera
AJ August 4, 2008 Report August 4, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenserundrar igen, vilken SC-kit har du ? Fick du inte med en tune ? Utan en tune så kan du nog inte fixa så mycket med diablon. Citera
Lumek August 5, 2008 Author Report August 5, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenserundrar igen, vilken SC-kit har du ? Fick du inte med en tune ? Utan en tune så kan du nog inte fixa så mycket med diablon.tune? menar du den lilla handdatorn då eller den lådan man pluggar in i luftmasse kontakten? på "lådan" finns det 6 olika "lägen". vad manupulerar man med den? har kommit så långt att jag tankat i "performance tune 10 psi". nu går den fint men skulle vilja ha lite mer på fötterna om vad grejorna är fär nått och vad dom gör.vad är det för prylar du har? Citera
Lumek August 5, 2008 Author Report August 5, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenserundrar igen, vilken SC-kit har du ? Fick du inte med en tune ? Utan en tune så kan du nog inte fixa så mycket med diablon.tune? menar du den lilla handdatorn då eller den lådan man pluggar in i luftmasse kontakten? på "lådan" finns det 6 olika "lägen". vad manupulerar man med den? har kommit så långt att jag tankat i "performance tune 10 psi". nu går den fint men skulle vilja ha lite mer på fötterna om vad grejorna är fär nått och vad dom gör.vad är det för prylar du har?och vart går man in för att lägga in bild på åket. Citera
AJ August 5, 2008 Report August 5, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenserundrar igen, vilken SC-kit har du ? Fick du inte med en tune ? Utan en tune så kan du nog inte fixa så mycket med diablon.tune? menar du den lilla handdatorn då eller den lådan man pluggar in i luftmasse kontakten? på "lådan" finns det 6 olika "lägen". vad manupulerar man med den? har kommit så långt att jag tankat i "performance tune 10 psi". nu går den fint men skulle vilja ha lite mer på fötterna om vad grejorna är fär nått och vad dom gör.vad är det för prylar du har?Jag menade handdatorn, ser ut som du fått in tunen nu. Är det en MAFia från Diablosport som du kopplar in på luftmassemätaren ? En sån har inte jag inte men det verkar ju som man ytterligare kan justera värden med handdatorn enligt instruktionerna(som inte säger så mycket)Nåja, själv har jag ett Vortech V3-kit, utan IC, med Diablosport tune, 39 lbs spridare, soppapump osv. Jag stör mig nu på att IAT(inputAirTemp) mätaren sitter efter luftfiltret vilket måste vara helt galet. Ska föröka hitta prylar så jag kan flytta den till efter kompressorn istället och sen åka till någon proffstunare som kan optimera mera. Fast det lär bli vinterpyssel, just nu är det bara åka som gäller !! Citera
Lumek August 8, 2008 Author Report August 8, 2008 har precis mont komp(supercharger) med ic och edelbrock headers, har kommit till att justera grejorna men kommer ej överens med diablon, har manuell låda GT/CS 2007, kan nån ha lite info vad dessa longterm och shortterm handlar om ? skitdålig instrbok. har kollat så spänningen från "maf" ligger mellan 1.5-2v och de va väll viktigt men har provat den lite men nått e galet, tror jag har lite spiktendenserundrar igen, vilken SC-kit har du ? Fick du inte med en tune ? Utan en tune så kan du nog inte fixa så mycket med diablon.tune? menar du den lilla handdatorn då eller den lådan man pluggar in i luftmasse kontakten? på "lådan" finns det 6 olika "lägen". vad manupulerar man med den? har kommit så långt att jag tankat i "performance tune 10 psi". nu går den fint men skulle vilja ha lite mer på fötterna om vad grejorna är fär nått och vad dom gör.vad är det för prylar du har?Jag menade handdatorn, ser ut som du fått in tunen nu. Är det en MAFia från Diablosport som du kopplar in på luftmassemätaren ? En sån har inte jag inte men det verkar ju som man ytterligare kan justera värden med handdatorn enligt instruktionerna(som inte säger så mycket)Nåja, själv har jag ett Vortech V3-kit, utan IC, med Diablosport tune, 39 lbs spridare, soppapump osv. Jag stör mig nu på att IAT(inputAirTemp) mätaren sitter efter luftfiltret vilket måste vara helt galet. Ska föröka hitta prylar så jag kan flytta den till efter kompressorn istället och sen åka till någon proffstunare som kan optimera mera. Fast det lär bli vinterpyssel, just nu är det bara åka som gäller !!japp de e en mafia, har pillat lite nu och lyckats få sparade värden och fått ut kurvor på d, men nu skall man kunna komp soppan resp och få dom två kurvorna att samlas så nära 0 an som det bara går, men tror det blir lite åka först för nu går den fin fint, vet du var man kan få tag på mindre pully till procharger? Citera
Recommended Posts