imported_Örjan October 14, 2008 Report October 14, 2008 Hej!för 25 år sedan var jag lycklig ägare till inte mindre än två mussar års 66. Dessvärre avtog bilintresset och Mustangerna såldes. Nu har det åter börjat gro och en gång mustangägare alltid mustangägare!!!Nåväl, jag har kollat in er blogg och tycker ni har en bra och givande dialog och en hjälpsam stil, vilket jag gillar.För att trigga er lite mer kan jag tipsa om att Discovery Channel har gjort en film om hur motorsportjätten Multimac skapa en racecar av Mustang GT 2005. Filmen visas bla. på Viasat Explorer!Såg den precis och gav mycket ståpäls! Citera
Gäst October 14, 2008 Report October 14, 2008 Välkommen! Ja, det är ett ovärderligt forum.Så var blir det för något då? Citera
imported_Örjan October 14, 2008 Author Report October 14, 2008 Har kollat in några fina 05 och måste medge att de efter en provtur ger mersmak. Men en gammal hedlig musse ger en annan känsla, billigare att äga, dvs. lägre skatt o försäkring dock en massa att skruvande!! Så jag är kluvuen! Vad föreslår ni här på bloggen? Citera
Gäst October 14, 2008 Report October 14, 2008 Eftersom du redan haft gamla så kanske det vore läge att pröva något nytt?Jag som ensamstående Pappa, nybliven husägare samt egen rörelse mopeder o mc var valet lätt, finns liksom ingen tid för mekande. En så gott som ny muskelbil med retrokänsla till en rimlig peng, jag prisar denna bil och jag passar på nu, vem vet hur bensinpriser och allt annat utvecklas, inte blir det billigare att köra o äga en V8:a på 300 hk + i framtiden?Nog rätt läge att köpa nu också, finns chans att göra ett riktigt kap på Blocket just nu. Citera
imported_Örjan October 14, 2008 Author Report October 14, 2008 Det ligger mycket i det du säger. Kommer att ha extra koll på marknaden framöver för att kolla in "fynden". Jag har väl det svåraste kvar, att övertala frugan att vi behöver en 300 hk praktisk shoping bil!!Fram tills jag lös den frågan får jag hänga med i bloggen. Citera
imported_Örjan October 15, 2008 Author Report October 15, 2008 Nästa gång Viasat visar Mustangfilmen är 16/11 kl. 13.00http://www.viasatexplorer.se/index.php? ... eid=318634 Citera
Janne Holm CMC1740 October 15, 2008 Report October 15, 2008 Har kollat in några fina 05 och måste medge att de efter en provtur ger mersmak. Men en gammal hedlig musse ger en annan känsla, billigare att äga, dvs. lägre skatt o försäkring dock en massa att skruvande!! Så jag är kluvuen! Vad föreslår ni här på bloggen?Nytt är nytt så att säga men då man kanske inte kör mer en ett par hundra mil kanske inte det än gång så behöver det inte vara speciellt mycket skruvande. Och skulle något behöva fixas på bilen så är det nog lite lättarepå en 65-73 än 05-08 att göra själv Citera
imported_Örjan October 16, 2008 Author Report October 16, 2008 Det är väl så jag tänkt och man behöver ju inte köpa ett renoveringsobjekt! Samtidigt går de nya Mussarna jä... fint och i mitt tycke riktigt snygga!!Nåväl just nu medger inte kassan nya utsvävningar så det får vänta något. De grämer mig bara att jag inte behöll någon av mina gamla Mussar som på 80 talet knappt kostade något!! Den sista var helkul +300hk, växellåda där man fick hålla i vx spaken för att inte växeln skulle hoppa ur samt väghållning som krävde minst två körfält!! Men jäklar vilket drag och känsla det var!!!!! Citera
Recommended Posts