Jump to content

Recommended Posts

Det närmaste man kan komma är nog att titta i boken "Mustang production guide vol 1". Där har Massor av Mustangägare rapporterat in uppgifter från sina bilar (chassienummer och andra uppgifter från dörrskylten), så där kan man se UNGEFÄR hur långt upp VIN-numren löper för respektive år. Jag har boken hemma, och kan kolla åt dig vid tillfälle. Var är din bil byggd, San Jose ®, Metuchen (T) eller Dearborn (F)?

De första tecknen i mitt VIN# är 6F08C.

Skulle du kunna se på ett ungefär vilket som är det högsta unit number?

Tack på förhand

Det högsta chassienumret på en Dearborn 66:a med fullständiga uppgifter är 6F07A744097, planerad tillverkningsdag 12V (12 augusti 1966). Det finns ytterligare 4 st med datum 12V i boken, med lägre chassienummer (743XXX och 744XXX).

Sedan finns det nio bilar med ofullständiga uppgifter (bara chassienumret finns redovisat) som är nyare än den ovan. Den nyaste av dessa har 6F07C744183.

När jag ändå har boken framme kan jag ju lika gärna skriva vad som står för de andra två fabrikerna också.

San Jose: 6R07T241534 med datum 29G (29 juli 1966), 6R07T241536 (utan datum).

Metuchen: 6T08T286124 med datum 22G (22 juli 1966), 6T08A292968 (utan datum).