Jump to content

Mustang 1974-1993

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1974-1993

1. Started by Antrax,

Någon som vet hur stort ventilspel det ska vara på mustang 2:an med 2.8l V6:a?

• 4 svar
    • 2,1k visningar
  2. Started by Peppito,

Har lite trassel med min GT -88. Tycker att den går för varm. Eller motorn känns inte varm men har jag kört ett tag så öppnar jag locket på kylaren då är det sånt övertryck så den tömmer nästan hela systemet. Nu har jag provat att tagit ut termostaten för att se om det blir någon skillnad. Kan det vara luft i systemet? Hur gör man för att lufta smidigast? Nu har jag alla fall satt dit en större kylfläkt har inte provat hur det blev. Det kanske blir bättre. Tips mottages gärna Tack

3. (Gäller 87-93 Hatchback) Har jag precis gjort, GT-vingen är så mycket snyggare och tänkte därför skriva lite vad som krävs för att göra det.... GT-vingen sitter med 6 bultar, varav 2 nästan passar för att montera GT-vingen på en LX-baklucka, det är dom nedre som man behöver borra lite "nedåt" för att få den att passa.... 4 nya hål behövs borras, och även ett hål för sladden till bromsljuset. efter det måste man svetsa igen 9 hål, varav ett är ganska så stort, och eftersom det inte finns ngt stöd så är det jävligt lätt att plåten slår sig.. Spackla, slipa, lacka och njut av din nya bil!!!

4. Started by Mussen,

Hej tänkte skaffa mig en 81ans musse men vad behöver jag tänka på har alldrig haft en musse förut? Tacksam för alla tips. MVH:NY KÄR

5. Started by EnoK,

Postade en fråga i köpes om priser på dessa bilar, speciellt 84-86! Samt jag har letat övar många säljes sidor men kammat noll där med! Varför verkar det finnas så ont om dessa bilar och hur skall man göra för att hitta dom som finns? Såg nämligen en riktigt snygg sådan, svart och ganska slimstylad -86:a med kromlister å två feta rostfria pipor i bak, här hemma i Tyresö! Visste dock inte då att det var en Mustang jag tittade på, aldrig sett denna modell förrut! // Enok

• 3 svar
    • 1,5k visningar
  6. Started by henri,

min kompis har en 17m och hans bakstötdämpare är höjda jag har inte tittat så noga men jag tycker att mustangens bakdämpare ser rätt likadana ut. jag vill höja min bil bak och sätta på fetare hjul, jag tror det skulle göra mycket för utseendet. nån som har nån erfarenhet av att mixtra med mustangdämpare eller liknande? bladfjädersdämpare heter dom väl?

7. Started by henri,

nu har mustangen blivit knäpp. när man står stilla utan nån växel i så går motorn precis som vanligt men när man lägger i en växel och försöker komma iväg kan man max varva typ 900-1000 varv annars dör motorn. tog oss säkert 20 minuter att ta oss hem 1km hade glömt tanklocket öppet när det regnade ute så jag trodde det berodde på det men jag hällde i k-sprit och det hjälpte inte. min kompis farsa trodde det var soppapumpen det var fel på så jag tog loss den och den verkar funka. när man trycker på den så suger den genom ett hål och sprutar genom det andra. jag kan inte ta isär den och titta nogrannare tyvärr. nån som vet vad det kan vara för fel? det verkar som den …

• 1 svar
    • 1,7k visningar
  8. Started by Lindblom,

Halloj! Försöker få fatt på gummilister runt förardörren till min 75:a. (börjar förstå varför de saknades när jag köpte den...) Har ringt runt lite men ingen verkar ha? Steele har tydligen rutlisten men inte dörrlisten enlig deras sida. (Americano Enterprises har Steeles prylar) Nån som vet var jag kan hitta dörrlisten? (eller gärna båda från samma ställe) /Ulf

• 8 svar
    • 2,1k visningar
  9. Started by PeO 460,

Hej, Såg ett program på tv om superbilar för en vecka sedan (Discovery??). På slutet visades en vad man kallade 1993 BOSS 10liter som skulle vara en av de starkasre produktions bilar byggda. Motorn såg ut som en 429 SOCH Hemi. Jag har inte varit så aktiv inom motor hobbyn på ett par årtionden!! men något sådan skulle förvåna mig om jag missat. Är det någon på detta form som har kännedom om denna påstådda 10 liters BOSS. Special bygge eller concept bil kan jag gå med på men produktion?? MvH PeO Peterson

• 1 svar
    • 1,5k visningar
  10. Started by MustangJenny,

mach 1! vad är det som kännetecknar den modellen? trodde att de gjordes fram till 73.. men sen har jag sett en del mustang II mach 1: or.. vad är det som skiljer en mach 1 från en vanlig? hur många olika typer finns det av mustang II: orna? undrande Jenny

• 3 svar
    • 2,5k visningar
  11. Har en 89 som jag förmodligen lär byta den högra spindel på. Från vilka årsmodeller kan man ta?

• 5 svar
    • 2,3k visningar