Jump to content

2016 Mustang GT Premium California Special


Hårdrock

Recommended Posts

On 2018-04-04 at 23:01, Hårdrock said:

Mer godis i posten! Blir en catch can från UPR, hoppas på snabb leverans.

Behöver även titta på tändstiften då jag fick lite random misfire-felkoder, min precisa diagnos (!)
gör gällande att gapet på tändstiften är för stort. Det får vi såklart kika på.

Köpte iaf en snygg ODB-logger som både kunde läsa och cleara felkoder, $20 för den på Amazon
och ytterligare $10 för en bra mjukvara. Som hittat!
 

Står I din manual vilka stift och avstånd 👍

 

Link to comment
Share on other sites

Fast knappast efter kompressormatning eller dylikt? Skiljer rätt mycket på vad Ford skickar ut original
och vad som är rekommenderat för överladdade applikationer.

Jag har hittat rekommenderade avstånd på interwebs så det är inga problem men tveksam till att
just detta skulle stå i manualen (utan att ha orkat gräva fram och titta i den).
 

Link to comment
Share on other sites

Normalt sett så behöver man ha ett mindre gap på tändstiften om original tändspolarna används.

Kan väl sägas att det inte verkar finns några bra eftermarknads tändspolar till Ford, bara gilla läget.

Finns inget generellt, men högre laddtryck = mindre gap.

Det är bara att testa, justera och se vad som går bra.

Detta är inte optimalt då större gap ger bättre gnista och tänder bränsleblandningen.

Men det är bättre att bränsleblandningen tänds varje gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu har det ju varit för tyst här! Finns dock inte jättemycket att säga annat än att min catch can är hemma
på byrålådan, hoppas få i den här snart ... annars var det bilutställning med Hoosier Mustang Club i helgen.
Helt OK uppslutning för en liten småstad med ca. 70-75 bilar (absoluta merparten var Mustang, sedan lite
avarter typ Cougar, t.o.m. två gamla T-Ford).

Bjussar på en bild från det hela, jag kom iväg med en "Top 40"-trofé som blir ett bra minne att ha på väggen.

 

IMG_0169.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uppdatering 3: Nu är bilen levererad i Indianapolis för transport till Sverige! Innebär att jag inte lär se den förrän början av augusti då
vi själva är tillbaka i Sverige (eller ännu senare om något oförutsett händer).

Sen börjar ångestjobbet med att få en kompressormatat bil godkänd i Sverige .... 😄
 

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, Hårdrock said:

Uppdatering 3: Nu är bilen levererad i Indianapolis för transport till Sverige! Innebär att jag inte lär se den förrän början av augusti då
vi själva är tillbaka i Sverige (eller ännu senare om något oförutsett händer).

Sen börjar ångestjobbet med att få en kompressormatat bil godkänd i Sverige .... 😄
 

Vi hade en kund med signerade dokument från installation samt att den var 50 state legal och den gick igenom utan problem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu var det längesen det hände något här. Det senaste är att bilen är klar för inbesiktning här i Sverige efter att ha stansat chassinummer i motorrummet samt fixat vita positionsljus fram - inga andra modifikationer behövdes såhär långt.

Killen som hjälper mig är lite nojig över kompressorn samt bullret från mitt avgassystem, jag har bett honom testa att
få igenom bilen så fort ursprungskontrollen är färdig ... så får vi se om jag stöter på patrull.

Vi håller tummarna!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yes!! Bilen är godkänd! Åtgärder som behövdes var alltså stansning av chassinummer samt att de orangea positionsljusen fram byttes till vita. Sedan tog jag själv beslutet att skala av H-pipan så bilen gick igenom med axleback från Roush. Ett tag lät det som att jag kanske skulle bli underkänd på att jag inte hade strålkastarspolning men man släppte det efter att ha hittat någon skrivelse. Nu är det bara att vänta på 1) regplåtar och 2) sommar 😄

Link to comment
Share on other sites

On ‎10‎/‎15‎/‎2018 at 9:38 AM, Tbird said:

Härligt att den gick igenom reg besiktningen med kompressor.

Det kan jag verkligen skriva under på !!! Fått skyltarna också så åkte till jobbet med den för första gången idag,
fin känsla att glida upp utanför 😉
 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Vårpremiär! Bilen är framme. Uppstarten efter vinterdvalan gick utan problem (hade den bara stående med batteriet frånkopplat).

Nu är det bara att njuta, inga större aktiviteter planerade förutom körning.

Ses vi månne på upptaktsträffen i Uppsala? 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...