Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pepe

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hej igen Det med strokerkit är då om jag förstår rätt ett kit till vevaxeln där man pressar ur och sätter excentriska vevbultar. Hur mycket längre slaglängd erhåller man då? Borde bli bättre komp på köpet också eller hur. En turbin med 3000 rpm har jag förstått att jag ska köpa, samt annan utväxling (minst 3,50) men vad väljer jag för kam? Kanske lika bra att fixa strokerkit om det ger en bättre motor med bättre körbarhet och mer kräm MVH Peo
  2. Motorn är renoverad av mig 1985-86 och allt genomgått. Dock så har den stått och för några år sedan när jag hade igång den sist så konstaterades lite lägre komp på 1cyl samt lite tickande ljud strax över tongång. Så därför ska jag gåbigenom den helt. topparna är de som var standard 1970 och om jag minns rätt så hade de lite högre komp på den årsmodellen och det skulle då vara 290 hk original Men det skulle väl gå att plana toppen lite för högre komp om det är att rekommendera.
  3. Hej Per, Hur ser man skillnad på Open resp. closed chamber? Det ska vara originaltopparna som är på årsmodell 1970. För övrigt så är motorn renoverad 1989 och inte körd mer än 100-200 mil sedan, dock så ska hydrauliska lyftare bytas samt också kolvringar då den stått stilla länge
  4. Hej Jag har en Mustang Mach1-73 som stått stilla ett tag. Motorn är en Cleveland 351 4V-1970. Motorn är urplockad och jag ska gå igenom den nu, vill ha lite trimingstips så det blir en trevlig gatmaskin. En del är bytat och ganska nytt bl.a: - Insug Weiand 7517 - Weiand X-CELerator - Förgasare: Holley 650 Holley 4150 Double Pump - Converter till C6: Hughes Performance Street Master Torque Converters 35-25, 2500 rpm Vad ska jag ha för passande kamaxel till detta ovan. Ska även byta lyftare och vipparmar, men det behövs väl bara standard eller? Tacksam för tips, samt om det är något annat också jag behöver. Bl.a. så är utväxlingen 2,75:1 vilket jag nog ska byta, förslag MVH Per Ola Persson Halmstad cmc 1299

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.