Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Camilla72

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Hejsan. Tack för era svar. Hjälper mig mycket hur jag skall tänka och gå tillväga. Med vänlig hälsning Camilla
  2. Hejsan. Har en mustang med rak 6:a i från -66. Har bytt till scott drake headers och tänkte byta förgasare med. Men det är en djungel tycker jag. Hur skall man tänka? Har fått erbjudande om en wbeber 38 dges (fajs). Företaget sger att dessa är mkt bra?? Har även talat med en person på rallydelar i Vretstorp. Som säger att jag inte behöver ngn sådan förgasare utan kanske weber 34 osv . Men han vill inte berätta exakt vad de heter osv. Jag vill gärna läsa lite om dem osv. Jag skall inte busköra med min bil, är för gammal. Men vill ha lite mer "tryck" i bilen. Därav vill jag ha ny förgasare. Så jag behöver verkligen hjälp. Med vänlig hälsning Camilla
  3. Hejsan Alla. Nu väntas tydligen rejält med snö och jag som verkligen längtar efter våren nu.. Jag funderar på det här med förgasare. Har Auotolite 1100 på nu men vill byta denna. Ha maialt 6=8 Clifford performance. Goa gubbar det. de rekommenderar weber 38/38 dges alt. dgas. Mailt en firma i GBG och de har en Fajans som de säger är bra till ett mkt "bättre" pris än org. Har även talat med en som håller på mycket med förgasare till bla rallybilar osv. Har visst fixat många med sådan motor som jag har. Han säger. Weber 34 alt 32/36?? Jag behöver verkligen hjälp här. Hur skall jag tänka och göra?? Med vänlig hälsning Camilla
  4. Hejsan igen. Nu har äntligen mitt scott drake headers kommit. Min nästa fundering är om man skall sätta ett dubbelt avgassystem eller ett enkelt system på bilen? Vad hade ni gjort? Skall tillägga att jag valde en headers med enkelt utlopp efter läst lite om dem på scott drakes sida Med vänlig hälsning Camilla
  5. Tack snälla Per. Tar till mig allt som skrivs på tråden. Mycket att tänka på osv Och som du säger tänka till rejält innan man kastar pengar i sjön. Med vänlig hälsning Camilla
  6. Tack för era svar. Jag kommer att byta förgasare (blir weber 38/38) och likaså annat luftfilter och bränslefördelare. Insug är svårt att hitta, men det vore trevligt att fixa med. Gör det stor skillnad med 2 " gentemot 2 1/2" Med vänlig hälsning Camilla
  7. Hejsan. Tusen tack för insläppet. Har en röd liten sak från 1966 med en 6 cylindrig 200 motor. Inte så vanligt, men vad jag förstår så är det originalmotorn från byggstart. Älskar iof mullret av en riktigt go v8, men nu är jag så gammal att det är underbart att åka i en bil som är så gammal. Ska dock byta till headers och annan förgasare på den och i och med det nytt avgasrör, det gamla har gjort sitt. Tänkte fråga vilken tum ni rekommenderar? Kommer bli enkelt utblås. Lite sugen på 2 1/2". Har ett problem med ljuset på bilen.. När jag har helljus på slocknar allt efter ett tag, men som sedan startar igen. Hört ngn säga att det beror på att relät blir överhettat och att man kan sätta dit ett hjälprelä?? Hur har ni gjort? Med vänlig hälsning Camilla

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.