Jump to content

Örjan S

Klubbmedlem
  • Inlägg

    4
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Örjan S last won the day on 14 september 2018

Örjan S had the most liked content!

Medlemsinformation

  • CMC
    7275
  • Region
    Västerbotten
  • Stad
    Umeå
  • Yrke
    Montör
  • Intressen
    Ford Mustang

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Örjan S's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Är det någon som har en sätesram till ryggstödet på vänster stol (förarstolen) i bra skick? Har du en komplett stol till salu så är det också av intresse Ska vara till en 65-67 Mustang.
  2. Det var andra tider helt klart, och samtidigt lite enklare, ville man köra tävling så tog man loss navkapslarna på familjebilen och körde tävling.
  3. Hej. Suget efter att återigen bli ägare av en Mustang har växt sig allt starkare de senaste åren och i sommar så gjorde jag slag i saken och köpte mig en 66:a HT i början av Juni. Detta är den tredje Mustangen i mitt liv även om jag inte själv var ägare till den första. Min Far köpte i Maj 1966 en sprillans ny Wimledon White 65:a hos Ford i Lycksele (65:a uttagen 66), jag var som 7 åring med denna dag till Lycksele för att hämta den och kommer så väl ihåg nybildoften från den svarta vinylklädseln och bilen gjorde ett väldigt stort intryck på mig redan från starten, man hade ju mest sett Volvo Amazon/PV, Saabar, Opel Rekord och liknande bilar från den tiden så det här var definitivt något alldeles extra. Mustangen fungerade i huvudsak som vår familjebil och jag och mina 2 systrar tillbringade många mil i baksätet på den, i övrigt så använde min Far den även till att köra biltävlingar, det var biltävlingar på travbanor och backtävlingar i huvudsak, bifogar en bild från en travbanetävling i Lycksele hösten 1966, här var Mustangen bara 4 månader gammal. Mustangen såldes 1970 när min Far började tycka att bensinpriserna var för höga och familjebilen blev en Mercedes istället. Nästa Mustang var jag själv ägare till, en 65:a jag köpte sommaren 78:a, efter att lumpen var gjord våren 79 så åkte jag med den lite under den sommaren och började sedan på hösten en renovering av den och diverse customiseringar i den stil som var poppis på den tiden, det blev en trimmad 289:a med ett lustgassystem, satte i en 4 vxl manuell låda, svart lack med flammor, plysch inredning med mera. 1982 sålde jag den och köpte mig en motorcykel. I början av Juni blev jag ägare av en Sauterne Gold 66:a HT med svart inredning, känns riktigt kul att återigen få sätta sig bakom ratten i en Mustang. Den är byggd i San Jose fabriken och såldes ny i Los Angeles, importerades till Sverige 2005 och jag är nu den andra ägaren sedan den kom till Sverige. Motorn är en 302 med ett Edelbrock Top End Kit (aluminiumtoppar, Ram Air insug och vassare kam), den har också ett MSD AL6 tändsystem och headers. Växellådan är en C4 men ska nu i vinter bytas till en 4 vxl manuell, tänker också byta American Racing hjulen till 15 tums Magnum 500 istället. Örjan. :-)
×
×
  • Create New...