Jump to content

Joacim Öhrn

Medlemmar
  • Inlägg

    4
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Ekerö
  • Yrke
    Contract Manager
  • Intressen
    Familj, Hus, Modellflyg, Mustang, Båt

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Joacim Öhrn's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag har bara antagit att den skulle gå som skit eftersom den inte får lika mycket luft.
  2. Jag hittade samma site och har beställt. Dock inte med nycklar då jag fått förklarat för mig att det går att koda in befintliga nycklar för någon med rätt dator och mjukvara. Men det kostar naturligtvis lite det också. Jag meddelar när/om grejerna kommer fram.
  3. Tyvärr är caset lite mer komplicerat än att bara byta tunes. Tydligen gick någonting fel i den tuning som gjordes med medföljande tuner när kompressorn installerades så ECU:n går inte att varken återställa eller tuna vidare. Jag är tvungen att byta ut ECU. Tror att jag har hittat lösningar för allt nu. Befintliga nycklar ska gå att koda in med ny ECU, förutsatt att man har två nycklar och någon med rätt dator och mjukvara. @Zyclone, skriv mig ett mail på joacim.ohrn@hotmail.com så kan vi snacka om våra liknande utmaningar.
  4. Hej, Vi har en GT Cab Automat 2005 som är trimmad med Paxton kompressor. Nu behöver vi ta bort kompressorn (besiktningen tycker att vi har för mycket effekt). Det visar sig dock att det inte går att gå tillbaks till originalmjukvaran på vår bil. Så till frågan/orna: Ska jag välja en ny eller begagnad ECU? Kan man använda en ECU från en årsmodell 06 eller 07 i vår 05a? Iså fall, ska man eftersträva typ-matchning? Alltså GT, Automat, Cab? Är jag tvungen att acceptera miltalet från den "nya" ECU'n eller kan rätt verkstad föra över informationen från min nuvarande? Många frågor blir det.... Men jag hoppas att det är någon som vet. Joacim
×
×
  • Create New...