-
Turbo eller kompressor
Hej har en 4.0L V6, 2010:a och ska försöka få den lite mer skoj Vad säger ni som kanske provat eller har erfarenhet av annat slag TWIN TURBO eller KOMPRESSOR (procharger typ) ?? Någon som vet vad dessa lådor pallar för ? Tips o råd ? MVH Peter H
-
TPMS till däcken
Oj, det där var nog lite överkurs för min del. Får kolla med nån polare som kan IT bättre än ringnycklar 🙂 Tack !
-
TPMS till däcken
Hej, bytte hjul på min 2010:a visste inte att jag hade TPMS nu har jag fått fel indikation på den sensorn. Någon som vet hur man löser detta ? Krävs programmering eller lär jag byta ut den först ?
- IMG-0378.JPG
- Mustangen.JPG
-
Ork eller annat problem
Ok, tack då vet jag att det är mindre risk för att något skulle vara fel på bilen. Får vänta till Procharger är installerad då kanske 🙂
-
Ork eller annat problem
Men för bra fäste med orginal dimension på en gata med gammal asfalt, där jag inte haft problem med att göra detta för många år sedan med en Volvo 940 se ?? Frågan är om det är något annat som är fel eller om någon haft samma sak som utmynnade i någon typ av FEL på bilen ??
-
Ork eller annat problem
Hej, en fråga Jag har försökt lite försiktigt att "ställa fast" bilen ett par gånger och har kopplat ur traction controll som man ska genom att hålla ner knappen ca 5 sek Därefter bromsat och gasat, men är som om bilen inte orkar eller om den slirar på lamellerna. Hur som helst så spinner den inte lös Har läst på en del forum o kollat på "tuben" om att en del säger att man måste ta ur ABS säkringen för att de ska funka Bilen är en V6:a 2010 med lilla sexan på 218hk (tror jag det är) Någon som har liknande erfarenhet eller tipsa om vad man behöver göra för att detta skall fungera ?? Tack på förhand //Peter
-
PeterH, Mustang Cab 2010, Gävle
Hej, vart medlem redan förra året, ska väl bli lte mer aktiv i år då bilen ska revideras lite under året.