Jump to content

dansor

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade dansor i Motorer
    Jag har en 289:a. Frågan kan va dum, men spelar det någon roll var man börjar att räkna på fördelarlocket? Man drar ju upp motorn till nollan och börjar där med ettan, eller hur? Jag har hållit på och trälat med tändningen och lyckas inte få motorn att gå vettigt. Jag kanske är i fel ände och rotar, det kanske är bränslet jag ska kolla. Det sitter en ny Edelbrock förgasare på ett Edelbrock Performer RPM insug. Kammen som sitter i vet jag inte fabrikat på men ska enligt trovärdig uppgift va` lite vassare än original.
  2. ett inlägg i en tråd postade dansor i Motorer
    Tack för alla tips!! Motorn går bättre när jag tog bort en brytare. Var kan man köpa Ignitor, passar det direkt i min fördelare? Fick höra av en kille att det är jävligt viktigt med ventilspelet, stämmer det? Jag ställde mina 0.30, stämmer det? Det satt även en Accel spole i bilen, kan det vara möjligt att den ger för mycket ström till fördelaren eller!! Det satt nämligen en herrejösses maskin i bilen tidigare. Sista men inte minst, ska det sitta nån form av distans mellan förgasare och insug, eller räcker det med packning? Tacksam för svar då det är min första V8:a, men inte den sista
  3. ett inlägg i en tråd postade dansor i Motorer
    Hej! Köpte en Mustang 65:a i höstas med motorn bredvid, plockade ner motor bytte lager, kolvringar alla packningar m.m. Köpte även en ny Edelbrockförgasare och en lite värre kam än original. Nu när jag startar den låter det som den bara går på max 5 cyl. Det sitter en Mallory dubbelbrytarfördelare på den, jag trodde att det var fel på tändning så jag köpte alla tänddelar nytt hos Hansen Racing. Förgasaren var inte ny, jag köpte den ihop med kamaxel av en kompis! Han fattar lika lite som jag om problemet, var ska jag leta fel?????????