Jump to content

micke1967

Medlemmar
  • Posts

    46
  • Joined

  • Last visited

Members Information

  • City
    Bengtsfors
  • Yrke
    Solution Architect
  • Interests
    cars

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

micke1967's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Jag förstår att du bor i en stad där man skulle kunna köpa V-Power...Grattis till det...Inte alla har den turen i detta avlånga land..
  2. Hejsan många tack för svar. Dock vad blir kontentan av det du skrev? Dvs om jag skulle vilja köra en Mustang 2005-2014 på Etanol, vad exakt behöver man göra? Jag tolkade det du skrev lite som att det enda man behöver göra är att ställa om tändningen? Eller behöver man likt Wallentin skrev byta saker som spridare + fixa tändningen? Och då tolkar jag även det du skrev som att det inte är några problem alls med slangar och annat... Och då dessutom att man kan köra både 98 E5 E10 utan att göra någon ändring alls... Tror du det är märkbart vilket av de bränslena man kör på??dvs att motorn mår bättre/sämre? prestanda bättre/sämre? Igen tackar för svaren då jag inte har kunskap om detta.. mvh micke
  3. hejsan Tackar för svar, gott att veta att Mustang går att köra på E10.. Hur enkelt/svårt vore det att helt ställa om till Etanol?? Skulle det vara svårare än en gammal Mustang med tex 289 som man väl då köper ett insprut till mm.. Vad går Mustangen 2005-2009 bäst på då?? antar 98? men sen...är E5 bättre än E10
  4. hejsan Har ingen Mustang 2005-2009 ännu men är ganska sugen och kollar mkt. Och då en fin med v8 Dock undrar jag hur det är med de nya E5 och E10 bränslet?? Fixar Mustang v8 2005-2009 det?? Eller behöver man göra något förmodligen få det funka?? Samma en kompis kör sin Cheva 56 på Etanol men har då köpt en insprutning och ställt om till det.. Låter det sig göras på en Mustang 2005-2009 oxå om det framöver visar sig bli bara etanol eller liknande man kan få att tanka..Eller är det enklare på en Mustang 65-70 tex? Jag antar att man skulle köra bra på 98 oktan men det finns ju inte i varje mack tyvärr...Och det inns ju många i framförallt Miljöpartiet som verkar vilja få bort all bensin helst i går...Så bra om det då finns alternativ till bränsle om de skulle ha framgång.. Så hur gör ni som har dessa bilar just nu?? vad tankas och varför?
  5. Oj är det verkligen såpass? Då låter det ju som det finns mer delar att tillgå för 1964-1970 Mustang, för där finns väl nästan allt. Men det klart för de årsmodellerna har väl eftermarknaden haft år på sig att ta fram saker på ett annat vis. Bra att tänka på förstås. Jag tycker ju annars 2005-2009 är de som mest liknar de gamla 60 tals bilarna. Men klart även de senaste har ju drag i från 60 tals bilarna.
  6. Tackar för feedback.. Menar du verkligen att vanliga Mustang 2005-2009 börjar få problem med reservdelar?? Jag har alltid sett Mustang just som bilen där du i princip kan köpa den del för del.... Så 2010-2014 ligger bättre till med reservdelar då?
  7. Hej Kollar ju lite efter Mustang mellan 2005-2019 och pendlar fram och tillbaks. Jag gillar ju 60 talets bilar och 2005-2009 är ju de som (i mina ögon) ser mest ut som 60tals bilarna. Med det sagt så ökar ju nivå på inredning motor mm med nyare årgångar. Dock så har jag det sista även funderat på om en 2005-2009 Shelby skulle kunna vara något då jag verkligen gillar deras utseende och kostnadsmässigt börjar de ju komma ner lite.. Men jag undrar då hur det är att äga en Shelby? Bra? dåliga saker? Den har ju kompressor så är det risk med dyra saker på motor och kompressor? Är det dyrare delar osv? mvh micke
  8. Det låter ju riktigt bra...jag har en kompis som etanolkonverterat sin Cheva 56 så jag vet ju att det går på äldre bilar... Men då kanske det finns hopp även för en nyare Musttang med 4.6 eller 5.0 v8 att gå på etanol också...det är ju så mkt mer elektronik där som måste funka...
  9. Hoppas du har rätt att den dagen är långt borta... Med det sagt verkar det allt hetsigare för varje dag i debatter på nätet vad det verkar. Dessa (som jag tror ganska få ändå-men tillräckligt många) som vill få bort bilen helt är dessvärre väldigt högljudda och har via internet fått en megafon för sina åsikter. Och att kräva högre inblandning av fossilt i bensin och diesel är väl nästan redan bestämt, dock till vilken grad är frågan. Just vad som ska hända med alla bensin och diesel drivna bilar om alla ska ha elbil är väl en rätt bra fråga....för att vänta på att de naturligt fasas ut verkar inte vara en option för de som vill få bort bensin/diesel..Vem ska ta kostnaden är ju en bra fråga. Sen kan man ju undra om det ens är möjligt att gå över på el fullt ut med tanke på vad som krävs i form av kobolt och exklusiva jordartsmetaller mm...men det är ju en helt annan fråga... Min förhoppning är ju att det ska vara möjligt att köra entusiastbilen en del om sommaren även framgent alla fall ett antal framåt...och njuta så gott o länge man kan... Sen får man hoppas som du skriver att beslutsfattarna försöker ha sunt förnuft och se vad som är hörbart i frågan och nöja sig med det..
  10. Hejsan Nån som har koll på hur Mustang med v8 kommer funka (eller inte) då inblandningen av biobränsle ska drastiskt öka? Det verkar ju föras krig mot bensin numera... Någon som ställt om en modern Mustang att gå på etanol tex? om så hur funkar det? Så det lär väl bara bli mer och mer...och helst verkar man ju se att allt utom bilen ska bort...o sen den med.. https://www.svd.se/drastiskt-alternativ-nar-bensin-och-diesel-fasas-ut?fbclid=IwAR3vV1LJrnba_qgKarIqGm87DACCSBAVE6cCzW8_beusxTBCENJGzNRaMHU
  11. Tackar för feedbacken... Jo jag har ju en 2021 Skoda Kodiaq som nuvarande åkbil och den har automat och visst är det bekvämt...Men som sagt finns de i hushållet som gärna vill ha en manuell att köra om det ska bli Mustang...Så det får nog bli en kompromiss för min del... Med det sagt så kan det nog vara rätt kul att köra manuell v8 maskin...Och för min del blir det ju inte en "daily driver" utan mer sommarbilsåkande..
  12. Tackar för feedback...Och nej bränsletörst blir mer som kuriosa pga få mil som du säger..Men har hört att de nyare dvs 2011-2021 drar mindre än 2005-2010 Och jag gissar också att den delade bakaxeln gör riktigt mkt för väghållning och komfort som du skriver. Innan har jag tänkt att 2015 och nyare inte är för mig pga egentligen fronten...men nu då jag kollat massa film på youtube på den så växer den verkligen på mig och särskilt 2018 faceliften..Såg bla videon nedan..Riktigt fin bil....Så jag utesluter verkligen inte att det blir en 2015- heller....Dock så gillar jag inte svarta fälgar vilket verkar sitta på riktigt många av 2015 o nyare Mustanger, men det är bara jag och förmodligen för jag växte upp med slots mags och kungen chromade Cragar SS fälgar....
  13. Jo det är regeringen som bestämt det ska vara manuell låda.."för det har sportbilar"..men det är ok..alla jänkebilar jag haft var automat så kan vara kul med en manuell.. Jag hittade en provåkningsvideo med en 2008 Bullit som jag tycker har rätt gott ljud... Och som sagt 2015 och uppåt har en design som växer hos mig ju mera jag ser den..Enda med den var att fronten inte blickar så mkt mot 60tals bilarna..Men samtidigt är den fin i sin egen rätt liksom så..Alla Mustanger från 1964-1973 och 2005-2021 tycker jag är riktigt fina...och även en del 90 talare..
  14. Hejsan Jag kollar ju ganska aktivt efter att i år skaffa en Mustang.Men pendlar en del vad gäller vilken modell jag vill ha..Förutom att det ska vara v8 med manuell vxl låda plus vara en coupe.. Jag är inte en person som kommer köra bilen fort på bana och ej heller så fort rent allmänt..Utan mkt till och från träffar..Plus gasa lite då man kör själv i bilen.. Och då kan man ju klura på om man ska ha en 2005-2009 som första fundering...eller en 2010-2014 som andra fundering och då kommer ju oxå tanken om man ska ha en 2011-2014 så man får en 5.0 V8 dvs 302 motorn... Så därav undrar jag tex , ni som kanske kört såväl 305hk v8 motorn och 412-421 hk 302 5.0 litersmotorn i Mustang ->vad skiljer i temprament, ljud, bränsletörst och acceleration mm?? Jag har sett i forum att en del säger att det inte skiljer så mkt i acceleration då 2005-2009 Mustangen är lättare, sant eller falskt? Jag har även sett att en del säger att motorn hörs mkt mer i 2005-2009 Mustangen då 5.0 motorn kräver mera varv innan den kommer till sin rätt? Jag vill ju gärna ha en bil som låter så mkt v8 så som det lät i 60tals bilarna som möjligt...och jo klart det beror på avgassystem också och om så vilket vore bäst om man vill cruisa mest men i bland gasa på.. Tanken är ju att skaffa en nyare Mustang med lite mindre skruv-behov samt lite mera bekväma än en 60 talare.. Jag har ju i ungdomen haft tex: 1964 Galaxie, 1970 Mercury Cougar, 1963 Impala SS, 1966 Pontiac Le Mans, 1988 Pontiac Trans Am GTA och vill gärna komma åt livet med en jänkare igen och gillar verkligen de nyare Mustangerna. Sen så börjar även designen på 2015-2017 samt 2018-2020 Mustangerna bli ok för mig ju mer jag ser dem..I början gillade jag inte fronten medan bakänden såg riktigt bra ut.. Så vad det blir till slut kommer nog bli om att hitta rätt bil med bra histrik och ett ok pris med manuell låda och coupe då..Årsmodell är som sagt mera öppet..Även om jag nog egentligen har 2008 som lägsta gräns så alla barnsjukdomar är borta med bka tankning mm..men igen även det beror ju av skick mm.. Drömbil vore kanske en 2008 Bullit och då såklart Grön...Eller en vit GT/CS 2008- En undran..när brukar man se uppgången med fler annonser på blocket i dessa snart vår tider?? antar Mars eller runt Påsk kanske.. Lite funderingar och är alltid glad för svar och tankar här där jag sitter hemma i pandemins Sverige...Vore skönt om den försvann snart så man kan träffa folk igen.. Hoppas ni alla har det bra och ta väl hand om er.. mvh micke
  15. Jag ser gärna bild på den alldeles oavsett om den kan vara något för mig eller inte...En fin Boss Mustang ser man ju inte varje dag...
×
×
  • Create New...