Jump to content

Freddealmen

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Gävle
  • Yrke
    Ekonom
  • Intressen
    Diverse

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Freddealmen's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Jag köpte min mustang begagnad nu i juli (en GT/CS-2012), ursprungligen ett "flyttgods", fick också brev om airbagen idag. Tog också en Carfax på den men sparade tydligen inte den, kommer inte ihåg vad det stod men många andra som jag tittade på runt samma år hade äldre notering om airbag. Brevet som kom gäller potentiell risk att delar från krockkuddens gasgenerator kan slungas ut mot passagerare och orsaka allvarliga skador eller "dödsfall". Tänkte inte ställa av min riktigt än så jag tänker ta en tripp till Ford kommande vecka och visa upp brevet.
  2. Får nog gå på ditt tips för det blev blankt nej till dispens. Inget annat förväntat men det stör lite när vissa motsvarande bilar har OK, andra inte.
  3. Slänger in en helt annan fundering. Vad gäller kring registreringsskyltar och har regler ändrats över tid. Bilen vi köpt har är registrerad med liten "USA" skylt bak men en vanlig enradig svensk skylt fram. Inte direkt snyggt. Jag har skickat in en ansökan till transportstyrelsen om dispens för även en liten skylt fram. Fick i veckan mail om att de skall handlägga ärendet inom 5-6 veckor. Tror ni att de blir något problem? Just nu sitter en vanlig skylt fram. Bilen är en pärla oavsett men det stör utseendet något då skylthållaren inte är anpassad för detta.
  4. Tackar för alla välkomnande till forumet. Följt upp en hel del ytterligare angående bilen och med den information jag fått från olika parter så känns det bra.
  5. Tack för svar! Jag är ju en typiskt en ovetande och tacksam för all er info. Köpt bilen från den som importerade bilen förmedlad via firma enligt specifikationer men inget nämnt om denna "Roush". Vad gör besiktningen egentligen för kontroller? Har fått med en massa besiktningsprotokoll (senaste besiktningen gjord några veckor innan jag köpte bilen utan anmärking). Även historiska handlingar som säger att fordonet utgör "flyttsak" men vad innebär det egentligen?
  6. Tackar! Angående kompressorn, informationen jag fick när jag köpte bilen är att den har en 5.0 V8 med dryga 400 hästkrafter. Är det då inklusive effekt av kompressorn tro? För mig har det ingen betydelse men det känns som det är ett extremt drag i bilen. Men så kanske det är med 400 hästar, det med mest kraft jag haft tidigare är en polestar optimerad XC70 på ca 220 hästar.
  7. Nybliven ägare till en Mustang, kan egentligen inget om bilar men jag och frugan har velat ha en sommarbil. Ville inte ha någon liten Peugeot eller ful Volvo Cab, har alltid gillat utseendet och mullret från Mustang så helt plötsligt slog vi till. Vi är enormt nöjda med bilen men jag kan egentligen inget om bilar så har jag vet inte egentligen om det var ett bra köp. Hur som helst väldigt fin för sin ålder då den bara totalt gått 1800 mil (en ägare som tog med sig bilen privat vid flytt till Sverige och nu sålt den via firma). Som sagt ny på forumet och kan inte särskilt mycket om bilar. När vi köpte den så tänkte jag inte så mycket på motorn mer än att granska för alla möjliga synliga defekter och annat. I efterhand har jag noterat att det sitter en ”Roush”-komponent på motorn. Har försökt googla och funderar om det är någon form av kompressor eller? Inget som nämndes vid försäljningen. Frugan nöjd (även sagt OK att var med på bild).
×
×
  • Create New...