Jump to content

Pab

Medlemmar
  • Inlägg

    30
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Växjö
  • Yrke
    IT
  • Intressen
    Bilar och motorcyklar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Pab's Achievements

Utforskare

Utforskare (4/14)

  • Reacting Well Rare
  • One Year In
  • Collaborator Rare
  • One Month Later
  • Week One Done

Recent Badges

1

Omdömespoäng

  1. Tack för svar! Ska fundera på om jag ska sälja min Mustang GT 2010. Jag har läst att några haft lite problem med växellådan så ska testa noga innan köp.
  2. Hej! Funderar på om min nästa Mustang GT ska vara en Cabriolet? Jag kör bilen ofta till jobbet sommarhalvåret. Hur är det med underhåll, buller, hållbarhet osv? Fördelar/nackdelar? Vad ska man tänka på när man köper en Mustang GT 2018+?
  3. Hej! Jag har en 2010 och fick redundans men många verkar klara sig utan redundans. Fick montera Venturis så blev det mycket bättre. Mitt Borla S-Type låter mycket första 30 sekunderna vid kallstart men sedan kunde det mullrat lite högre. Det är ett bra ljud men kunde mullrat lite mer på tomgång. Skulle jag köpt ett idag tror jag det skulle blivit Borla ATAK.
  4. Hej, Var beredd på resonans. Dina FR har nog ingen resonans i kupén.
  5. Ja det var dåligt att man lovat att det ska gå och att man inte skickar med information. Länken ovan till wish så frågade jag säljaren om man kunde programmera nyckeln själv om man hade båda originalnycklarna vilket han bekräftade och det fungerade på min 2010. Jag har använt den hela sommaren och det ändå jag märkt är att ibland får man trycka tre gånger för att öppna bakluckan.
  6. Hej! Mitt nyckelblad är också ca 7 mm längre än originalet. Men mitt svarta plupp sitter längre fram på kretskortet än ditt. Min satt helt löst så jag fick limma dit det själv. Så det kan vara att det inte når fram tillräckligt.
  7. Hej Kurt! Jag hade med problem först men det var för att mitt chip till startspärren inte satt tillräckligt nära. Sitter chippet som jag ringat in på bilden?
  8. Tänk om man råkat köpa denna:
  9. Hej! Här kommer bilder.
  10. Jag tycker mina dörrar ser ut exakt likadant, tittade precis.
  11. Så ser min 2010 ut och det är samma modell som 2012. Min rostskyddades när den kom till Sverige så man ser att det finns rostskydd i glipan.
  12. Venturis är monterade nu och det tog bort mycket av ljudet i kupén framförallt mellan 1500-2000 rpm, det blev stor skillnad. Det finns fortfarande lite resonans på just 2000 rpm när man accelererar vid det varvtalet eller ligger i 2000 rpm i uppförsbackar. Borla säger att de inte kan göra mer utan vill man ha bort mer får man köpa muffler eller resonator men jag nöjer mig här. Nu kan jag ju även höra det härliga avgasljudet utanför när man accelererar samt att det går att kommunicera utan problem. Ljudet från avgaspiporna låter i princip som innan Venturis, märker ingen skillnad där vilket är bra. Låter som man kanske framöver ska skaffa sig öppet filter som viner vid gaspådrag. Effekt är jag inte ute efter så om någon vet en bra filter som inte kräver optimering så länka gärna.
  13. När jag lämnade in min bil på Fordverkstaden för service och glykolbyte så svarade verkstan att man aldrig hade gjort detta förut och rekommenderade att inte göra det.
  14. Jag kontaktade Borla som kunde höra att det var resonans vid 2000 rpm. Mina S-Type är inte defekta utan man skickar ett sett av Venturis som ska ta bort resonansen. Har någon erfarenhet av Venturis? Hoppas bara det tar bort ljudet i kupén. Om man köper ett öppet luftfilter får man annat motorljud vid gaspådrag då? Behöver man optimera motorn?
  15. Hej! Det går bra att programmera nyckel själv och det fungerar på samma sätt 2005-2014. Jag har en Mustang GT 2010 som inte är keyless men om jag förstått det rätt så går det även på modeller som har keyless. Jag fick skruva isär nyckeln och lämnade in den till närmsta låssmed som slipade nyckeln medans man väntade och det kostade 125 kr. Nyckeln kostade 209 kr (2v leveranstid från Wish) + 125 kr för slipning vilket blir en totalkostnad på 334 kr. Programmera FOB fjärrkontroll med fyra knappar 1999-2014 (lås, lås upp, bakluckan och paniklarm): 1. Slå på/av tändningen 8 gånger inom 10 sek och du hör att centrallåsen stänger och öppnar vilket meddelar att du är i programmeringsläge. 2. Tryck lås upp på alla fjärrkontroller du vill konfigurera. 3. Slå av tändningen. 4. Klart. Programmera chip (startspärr) fjärrkontroll 2005-2014 med två original nycklar (Har du inte två original nycklar så får Ford göra det): 1. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med original nyckel 1. 2. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med original nyckel 2. 3. Slå på tändningen tills röda symbolen med ett lås på försvinner från instrumentpanelen med din nya nyckel. 4. Klart (Har du fler nya nycklar så upprepa processen igen). Låssmed: Samarkand Sko & Nyckel i Växjö Flip Remote Key Fob 315MHz: https://www.wish.com/search/FOR 2005 - 2013 Ford Mustang U/product/615ea2bfd8e7bc1559e4b18f?source=search&position=0&source_feed_page_view_id=1654623604_6f4eff2d28e7476b881768099c7e5691_SearchPage&share=web Instruktionsfilm:
×
×
  • Create New...