Jump to content

Erik Andreèn

Medlemmar
  • Inlägg

    3
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Erik Andreèn's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Den höll inte alls! Men det är mitt eget fel att den gick sönder. Vi får se hur det blir nu med ett "fully webbed"hus.stålöverfall,pinnbultar stödlagerhållare i verktygsstål och riktig pinion support med större lager. Problemet är ju annars att drivaxlarna går av,men jag har haft ett par moser axlar i 2 år som håller skitbra. Jag är inte vanligt dum i huvet som bygger på en 8" axel,men jag vill inte ha 9" axelns vikt. Dessutom är drivaxlarna kass på nästan alla fords bakaxlar,så dom får man byta ut oavsett. Ska man ha lite stöt i en mindre motor så blir det mycket pyssel o pengar. Du har ju åkt i min bil,så du vet hur lättkörd den är. Man får dessutom kolla ventilspel och schimsa fjädrar oavbrutet,men det låter rätt trevligt med gasen i golvet... Hade jag fått plats med en 429 hade jag definitivt haft en också,alla roliga toppar är ju till 485 familjen. Vridmomentet går inte att jämföra mellan en stor och en liten motor,om man inte överladdar den lilla ordentligt. Du som mest raggar på stan ska definitivt ha 429an. Känns den slö så kan du ju allti åka till Tårtan och hämta hans toppar.
  2. Den kommer inte att hålla någon längre stund.Men det ordnar Mark. Inte Levengood då,utan Williams.
  3. Det är bara att bredda fjädertornen så passar den rakt i. Det tror väl F*n att du ska ha bigblock. Jag hade ALDRIG åkt omkring med en Cleveland i min 65a om det hade varit möjligt att få i en riktig motor. Den extra vikten (ca 100 kg) är väl jämförbar men en helt vanlig smällfet raggare. Lasta inte in några sådana så är det lugnt. Skivbromsar har jag nya som passar på din bil ,gratis till och med. Byt motor !
×
×
  • Create New...