Jump to content

AJ

Medlemmar
  • Inlägg

    691
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About AJ

  • Födelsedag 1959-01-23

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

AJ's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. ok, där ser man. Låter som det är bättre och köpa en "vanlig" mustang och modda lite om man känner för det. 100000 räcker långt
  2. Ja, antog det. Men det går inte att återställa till USA-spec? Någon som vet vad dom gjort för att trolla bort 43 hk?
  3. Japp, hade det varit förr i tiden så hade dom blivit hängda högt Lite märkligt att vi i EU får färre hästar än i USA. Vet att det är miljörelaterat men tänkte att det kanske går att ordna med en liten fix
  4. Kanske i fel tråd men är det någon som vet om det går att "få tillbaka" dom ca 50 tappade hästarna i Dark Horse?
  5. Tror nog de sista lagerbilarna går att pruta redigt på ju närmare 1 Juli vi kommer. Efter det så lär dom vara svårsålda om man inte då kan pruta bort malus. Nu vet jag inte hur många osålda lager bilar som finns. Men för att svara på TS fråga, köp en 2018 V8 innan 1 Juli, den lär vara lätta att sälja dom närmsta åren om det skulle behövas, med låg skatt jämfört med nya(som ingen kommer köpa). Vad tror ni ?
  6. Xoggy, inte du som skall be om ursäkt, det var nog jag som var kort i tonen. Men eftersom du frågade och sedan svarade att det gick undrade jag om du hade ny info. Dock, ombyggt fordon går inte heller, det spricker på effektreglerna, 15kw/100 kg bil. Vill du vara med att påverka detta så håller SFRO på med en namninsamling för att ändra just den regeln, kolla http://sfro.com/bil/89-sfro-vill-andra-regler-for-effekt-och-belysning Nåväl, att man vill sätta på kompressor på sin bil har jag full förståelse för, gjorde det själv på min Musse 05:a. Bra effektökning till rimlig peng, sen att se ut som en standard Musse men köra ifrån det mesta ger en viss tillfredställelse. Och, jag pratade med bilprovning och SFRO för att försöka få till det men som sagt, man stångade sig blodig. Det blev till att ta av kompressorn inför besiktning och sätta på efteråt. Vet dock att efterföljande ägare besiktar med kompressorn på och hittills har det lyckats
  7. Ok, om det går så är det väl bara att sätta igång, du frågar ju hur i hela friden man gör det lagligt men vet du nu hur man gör ?
  8. Svaret är enkelt, det går inte. Det uppenbara problemet är ju besiktningen, du får helt enkelt chansa eller plocka bort/sätta på vid besiktning.
  9. Ja, fast man kan inte ha Technology pack och nedanstående: Engine Oil, Transmission and Differential Coolers Recaro® Miko® Cloth Suede Seat Man dessutom inte välja Trackpak och lägga till t ex: Voice-Activated Navigation System SYNC® 3 with 8-inch Color LCD Center Stack Touch Screen Leather-Trimmed Sport Seats etc Lite synd faktiskt, hade man kunnat välja technology pak och track pak tillsammans så hade det vart grejt !
  10. Nja, tror inte just oljeshejkerna är målgruppen, sidoimport är billigt i mellanöstern så dom har råd iallafall. Visst, det finns en köpstark medelklass där. Tror även att tilldelningen till Sverige skulle ta slut i ett nafs, om vi nu skulle få några hit. En annan sak, konfade en GT350, ska man ha trackpak så försvinner mycket av möjligheterna till andra uppgraderingar och delar av trackpak går ej att få i något annat paket. Någon som konfat en GT350 och kollat ?
  11. Nu har jag bara läst och hört rykten men Ford har sagt att den inte kommer säljas i Europa utan bara i USA/Canada och i Mellanöstern. Låter skumt med Mellanöstern tycker jag, borde ju inte vara så knepigt att låta befintliga Mustanghandlare i Europa sälja den också. Ska kontakta en kille på Ford i Sverige så kanske han kan luska lite. Dom som kommer via importfirmorna har ju just nu ett skapligt prispåslag, kostar lite väl mycket pengar tycker jag. Hoppas Ford tar in dom och prissätter dom bra, i USA är ju 350:in upp ca 30% mot en GT i grundpris. Blev det samma skillnad i Sverige skulle jag slå till direkt.
  12. Som sagt, google is your best friend. Första moderna Ford Boss:en kom 2012. Vet att det kittades ett antal Mustanger med stripes, shaker scoop å lite andra prylar som skulle likna Bossar t ex sålde Exclusive cars några sådana. Men en Mustang GT 2006 blir aldrig en Boss.
  13. Som dom flesta skriver, det är helt å hållet efter tycke och smak. Ska du cruisa mycket och vara snabb vid rödljus, köp automat, gillar du att "köra" och ha egen kontroll så köp manuell. Att växla en automat manuellt är INTE att växla själv, det är bara att tala om för lådan att nu vill jag att du växlar :-)
  14. Får man sukta lite med en 2015 Musse på väg ut på Nurburgring ? Snygg i svart !
  15. Ja, jag håller med, det är verkligen rena REA-priset, trots att dollarn gått upp så ligger dom kvar på samma låga pris. Undrar hur länge ?
×
×
  • Create New...