Jump to content

uffeg

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Finns han kvar? Trodde han hade slutat.
  2. Det visste jag redan. Skulle dock kosta rätt mycket när jag ringde och frågade. Så vill ha alternativ.
  3. Hej. Är så TRÖTTpå att strula inför vareviga besiktning för att få igenom bilen. Köra bilen varm så kattarna är varma, ställa ner tändning, höja tomgången. Ändå är man nervös och haringen aning om den kommer gå igenom eller inte. Sist fick besiktningsmannen vänta mednas jag laddade ner ny tune på parkeringen. Orkar inte med sånt här skit längre. Funderar på att byta tillbaka till originalkammarna och dit med original luftfilter så man kan raulla omkring utan att bry sig. Nån som har förslag på firma som kan greja sånt ?
  4. Funkade fint med 1000 rpm idle och minus 10 grader 😀 och väl varmkörd. Tack för hjälpen alla.
  5. Hur bra är det att köra med bilen med global spark -10? Är ju van att bränna ur bilen så den är svinvarm inför bes. Har nu ställt upp tomg till 1200 och backat tändningen 10 grader. Ska tanka fullt sen åka förbi bilprovningen.
  6. Tack 😊 ska läsa ett antal ggr till vad du skrev innan så jag inte gör fel.
  7. Hmm.... Jag har ju ingen aning om vilka ändringar som ligger i den frpp-tune som ligger i tunern eller i bilen. Måste jag veta det och klicka i allt då är det meningslöst att ens testa. Bilen lär inte gå att köra om man gör fel pga kammarna. Funderar på allvar att slänga tillbaka orginal kammarna och slita bort luftfiltret med. Sen på med orginalmapp.
  8. Tack. Får testa det. "Nån" har lyckats förlägga manualen och har inte meckat med dettamsen jag bytte kammar. Men borde vara två saker att modifiera. Idle speed och sen -10 på ignition.
  9. Mm och det vill jag inte. Känner mig rökt.
  10. Osäker på hur fasen man gör eller om det går ens med den här gamla tunern. Måste nog läsa på.
  11. Tack. Ej behövt det tidigare. Ska se om det går med min Diablo tuner men tror inte det.
  12. Jag har kört den svinvarm, och det har gått bra alla år hittills hittills, haft ca halv tank och petat i 10 liter E85 innan besöket. Problemet var denna gången att jag körde bilen varm, hade mer soppa i och petade i 20 liter e85. Det kan ha varit för mycket kanske så den fetade på bränslet ? Dessutom var dom 30 minuter sena, så jag startade den flera ggr för att inte dö värmedöden, men kattarna kallnade ju såklart. Så jag ska ut och tokköra sen bara åka förbi och fråga om jag får låna mätarna och kolla.
  13. Första gången jag haft problem, körde bilen FETT varm innan, tankade i 20 liter E85. Samma som jag alltid gjort. 1.3 i CO på bägge sidor. Bilen nyservad och bytt olja och filter. Tune från BAMACHIP och en diablo så kan ej mecka med tändning och tomgång. Tips tack, annars bokar jag tid och rycker ur kammarna, och Steeda luftfilter och hela skiten och återställe biljävlen till original.
  14. uffeg replied to uffeg's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Just nu är jag mest nervös för att jag bara tog befintlig kontakt som satt i J4 på 500'an och tryckte in i shaker 1000 baktill på samma plats utan att kolla schemat först. Det ser ju ut som stiften på 1 och 2 går till SUB på en shaker 1000, men till AUX på en shaker 500. Men allt verkar ju funka ändå, jag satte bara shaker till OFF i menyn. hmm varför blev man inte bilelektriker... 😞 Och jag vågar inte klippa några befintliga kablar bakom stereon, så får nog klara mig utan AUX.