Jump to content

uffeg

Klubbmedlem
  • Inlägg

    583
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About uffeg

  • Födelsedag 1964-04-27

Medlemsinformation

  • CMC
    1027
  • Region
    V.Mälardalen
  • Stad
    Skogstorp
  • Yrke
    IT tekniker
  • Intressen
    Bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

uffeg's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Funkade fint med 1000 rpm idle och minus 10 grader och väl varmkörd. Tack för hjälpen alla.
  2. Hur bra är det att köra med bilen med global spark -10? Är ju van att bränna ur bilen så den är svinvarm inför bes. Har nu ställt upp tomg till 1200 och backat tändningen 10 grader. Ska tanka fullt sen åka förbi bilprovningen.
  3. Tack ska läsa ett antal ggr till vad du skrev innan så jag inte gör fel.
  4. Hmm.... Jag har ju ingen aning om vilka ändringar som ligger i den frpp-tune som ligger i tunern eller i bilen. Måste jag veta det och klicka i allt då är det meningslöst att ens testa. Bilen lär inte gå att köra om man gör fel pga kammarna. Funderar på allvar att slänga tillbaka orginal kammarna och slita bort luftfiltret med. Sen på med orginalmapp.
  5. Tack. Får testa det. "Nån" har lyckats förlägga manualen och har inte meckat med dettamsen jag bytte kammar. Men borde vara två saker att modifiera. Idle speed och sen -10 på ignition.
  6. Mm och det vill jag inte. Känner mig rökt.
  7. Osäker på hur fasen man gör eller om det går ens med den här gamla tunern. Måste nog läsa på.
  8. Tack. Ej behövt det tidigare. Ska se om det går med min Diablo tuner men tror inte det.
  9. Jag har kört den svinvarm, och det har gått bra alla år hittills hittills, haft ca halv tank och petat i 10 liter E85 innan besöket. Problemet var denna gången att jag körde bilen varm, hade mer soppa i och petade i 20 liter e85. Det kan ha varit för mycket kanske så den fetade på bränslet ? Dessutom var dom 30 minuter sena, så jag startade den flera ggr för att inte dö värmedöden, men kattarna kallnade ju såklart. Så jag ska ut och tokköra sen bara åka förbi och fråga om jag får låna mätarna och kolla.
  10. Första gången jag haft problem, körde bilen FETT varm innan, tankade i 20 liter E85. Samma som jag alltid gjort. 1.3 i CO på bägge sidor. Bilen nyservad och bytt olja och filter. Tune från BAMACHIP och en diablo så kan ej mecka med tändning och tomgång. Tips tack, annars bokar jag tid och rycker ur kammarna, och Steeda luftfilter och hela skiten och återställe biljävlen till original.
  11. Just nu är jag mest nervös för att jag bara tog befintlig kontakt som satt i J4 på 500'an och tryckte in i shaker 1000 baktill på samma plats utan att kolla schemat först. Det ser ju ut som stiften på 1 och 2 går till SUB på en shaker 1000, men till AUX på en shaker 500. Men allt verkar ju funka ändå, jag satte bara shaker till OFF i menyn. hmm varför blev man inte bilelektriker... Och jag vågar inte klippa några befintliga kablar bakom stereon, så får nog klara mig utan AUX.
  12. Kontaktstycket J4 har 8 kontakter. Den jag fick med är rektangulär och har 10 kontakter. Kan inte tänka mig att den passar på baksidan. Menar du att jag ska dra ur det som jag satt i J4 och ersätta med denna?
  13. Problemet är att kontaktstycket hittade jag ingen plats för baktill på radiodelen. Och ingen annanstans fanns det nåt sånt under mittkonsollen heller. Jag trodde i min enfald att även 05-06 hade nåt kontaktstycke för DVD eller liknande som man kunde jacka denna i.
×
×
  • Create New...