Jump to content

gbg

Medlemmar
  • Inlägg

    11
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

gbg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jag Kan hålla med Pernolf, bromsar är nog kanske nummer 1, för sunkigare bromsar har jag sällan trampat ! Så vad kostar dom, vet att det finns andra trådar som diskuterar sådana saker, Steeda har ju "egna" bromskit nuförtiden. Org. bromsarna räcker ändå en bit med nya belägg, stålomspunna slangar och kanske Powerslot skivor. Men ska man köpa kit så finns det en hel del i olika prisklasser: Baer kit: kommer ALDRIG köpa dessa igen, bling bling men håller inte ens för ett par varv på Mantorp, runt 1500 USD för ett kit. Stoptech: Bland dom bästa för hårdare körning, samt 2 delade skivor = lättare!! SSBC: Har aldig provat med har bara hört bra om dom, kit med 3 kolvs ok och skivor, slangar osv tror jag kostade runt 1400usd. GT500 orginal bromsar: Detta är nog bland dom bästa dealen jag har hört, ett komplett kit med brembo 4 kolvs ok, skivor, slangar osv osv för 889USD!!! Sinnessjukt billigt för riktigt bra grejor. För min del så planeras det 05:a GT Turbo bygge med chassi, bromsar osv för bankörning. Med Manuell låda givetvis Var kan man köpa Brembo´s GT500 kit. Jag letade för några veckor sedan men hittade inga dealers.
  2. Handling pack + strut tower brace från Ford racing gör underverk med bilen. www.fordracingparts.com
  3. gbg

    SSBC

    Stoptech verkar vara helt ok oxå. Brembo´s GT500 bromsar borde man kunna köpa hos någon Forddealer i USA, det måste väl vara Ford originaldelar?
  4. gbg

    SSBC

    Har tänkt att uppdatera bromsarna på min GT. Efter lite letande på nätet hittade jag SSBC med 14" skivor och 8-kolvs ok. Någon som har erfarenhet av dom? Det finns ju en hel del att välja på i USA, vilka bör man satsa på? Även Steeda och Baer´s grejor verkar bra. http://www.stainlesssteelbrakes.com http://www.stainlesssteelbrakes.com/pro ... stang/2005
  5. Har kört min GT manuell med kompressor ett tag nu, inga problem hittills.
  6. Jag har sett ett flertal mustanger med kondens på strålkastarglaset inkl min egen. Ett par gånger har jag försökt att göra om tätningien men det har inte blivit bättre. Det är ju bara så jäkla fult så jag har köpt nya strålkastare från usa och kopplat in original parkeringsljus. Sedan får jag ta den pucken med BP när det blir dags.
  7. Det verkar lite underligt att inte alla upplever problemet med radion. Kan det vara så att det finns olika modeller? Jag har pratat med några här i göteborg som har importerade usabilar och alla har samma problem men det finns ofta en europaspecad radio att byta till.
  8. En vanlig FM-radio från europa funkar ju bra i usa och canada, varför skulle det vara annorlunda med radion i mustangen? Vad är det för skillnad i specifikation mellan europa och usa? Du kanske vet hur danska generalagenten har löst detta?
  9. Min radio fungerar bra ljudmässigt men jag kan inte ställa in alla frevenser på FM-bandet. Scanningen stannar bara på tex 90.1, 90,3 90,7 och 90,9 frekvenserna däremellan hoppar den över eftersom dom inte används i usa.
  10. Jag har hört att det går att omprogrammera chipset i radion men ingen kan tala om hur man gör, har även varit i kontakt med ford usa och försökt att få dokumentationen till radion men dom vill inte lämna ut den. Någon här som är insatt i ämnet?
  11. Är det någon som vet hur man ställer i spacingen mellan radiokanalerna på FM-radion så att det passar vårt europeiska FM-nät?
×
×
  • Create New...