Jump to content

Larsson83

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Larsson83's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! jag beställde 2 nycklar med fjärr på ebay. Fjärren programerar du in själv. Nycklarna slipade den lokala låssmeden, sedan åkte jag till lokala fordverkstan som programerade in nycklarna. Detta var billigaste alternativet för mig!
  2. Hej! har skruvat en massa på bilen nu, bytt utväxling & service. Har bara friskluftsfiltret kvar. Vart sitter det? är det passagerarsidan innifrån som gäller!? MvH Alex
  3. afan då va du lite snabbare man jag åkte bra länge på spinn ;( hade bara 235 på.. =) ok jag hade 275'or på min men det spann endel i starten ändå! Min är automat med, vad har du på din?
  4. körde förra året i borås Tid:9,146 Hastighet:126,21 Skall byta utväxling och testa igen i sommar!!
  5. är det några problem att montera pga den där ljusboxen? eller xenon kanske drar mindre ström? ska hämta ut en h13 sats imorrn även en h11 till dimmljusen! MvH Alex
  6. Kommer ni mäta effekt efter varje monterad trimmdel, eller blir de en före och en efter färdig trimmning!? MvH Alex
  7. hej, förra året när jag åkte mellam mantorp och borås så gick bilen kanon fint på motorvägen men när jag svängde av på avfarten och skulle iväg i korsnigen så var det som bilen plötsligt dog. Obs inget (anti) var orsak till detta då jag körde mkt lungt ut på vägen. har upplevt detta en gång tidigare vid omkörning efter att ha legat i i jämn fart länge. symtomet är att bilen bara tvärstannar ca 0,5-1 sec för att sedan fortsätt som normalt. MvH Alex
  8. Jo det kunde man ju självklart ha gjort men den kostar ca 10.000:- mer. Och det är faktiskt ganska så trevligt att byta lite prylar själv och inte bara köpa "bolt on" visst ifall allt skulle gå åt pipan får man väl köpa en komplett axel, Och då är det tryggt att veta någon som har ett armepack liggandes! Man lär så länge man lever! Se det positivt grufman ni har ju sålt både utväxlingen och kanske en komplett bakaxel!!! //Alex
  9. Hej! lyfter tråden igen då jag fått alla delarna, samt hittat lite info om bytet! http://www.americanmuscle.com/different ... stall.html länkar om någon annan är intresserad. Ska installera en lyft i brors garage snart sen blir det till att försöka sig på ett byte! MvH Alex
  10. Ingår alla nödvändiga chims ? Vad är det för typ av verktyg man kan köpa på ford som behövs då? Blir nog troligtvis att köpa drevsats och pröva att byta! Mvh Alex
  11. Tack så mkt grufman, ska höra med bror vad han tror om detta!
  12. brorsan har varit bilmek i många år så tänkte han skulle hjälpt mej, finns det inga instruktioner / uppgifter på hur inschimsningen skall utföras då? varför säljs det drevsatser annars om det är så avancerat att montera? Och ifall det blir ny bakaxel så behåller jag nog den gamla om man skulle vilja gå tillbax till org. En beggad org står nog inte så högt.
  13. Hej undrar om någon bytt utväxlingen på sin bil själv? och isåfall hur svårt på ett ungefär? är ju lite skillnad på pris mellan ny bakaxel, och en drevsats. Det är en Automat. MvH Alex
  14. Tråkigt...då antar jag att det inte blir billigt om man måste köpa hela lådan. Ingen som har bytt ut sitt system och inte har någon användning av dom gamla? MvH Alex
  15. Hej har nyss köpt en mustang Gt 06'a och har shaker 1000 i den men det satt bara en bas i lådan. Hade 2 cerwin vega 10'or som jag stoppade i men det blev inget bra. den gamla ensamma basen spelade mycket bättre. och det verkar ju vara dubbla spolar i dom. hur funkar det??? Vet någon vart man kan få tag i en orginal 10'a till 1000 systemet? Och vad den kan kosta ca? MvH Alex
×
×
  • Create New...