-
Någon som monterat Edelbrock E-Force?
Sweden Autolights säljer ett E-force kit för 55' vilket verkar vara ett vettigt pris. Känner någon till detta företag?
-
Någon som monterat Edelbrock E-Force?
Har funderingar på att köpa en Edelbrock E-Force kompressor kit. har någon här på forumet någon erfarenhet av denna? Den är väldigt snygg och verkat prisvärd,men är den något att satsa på? Och isåfall vár kan man få den monterad? //Jan
-
Spel i drivlinan?
Har en manuell GT 05:a och har länge småirriterat mig på spelet i drivlinan eller om det vara motorfästena. har inte provkört någon annan GT så jag vet inte om detta är normalt. Spelet känns framförallt vid gaspådrag i väldigt låga farter och det känns klonkigt. Är detta normalt eller går det att åtgärda? //Janne
-
Bättre väghållning
Jag har Shelby take off's och Ford racing fjädrar plus ett ställbart Panhardstag allt från Mustang Performance. Sänkningen blev ca 3 cm och hjulen passar mycket bättre i hjulhusen nu och jag har inga problem med vägbulor eller tjälskade vägar. Bilen känns mycket styvare och väghällningen är bättre. Dock känns bilen lite hård och studsig framförallt i låg fart på sämre underlag. Men överlag mycket sportigare och betydligt roligare på kurviga vägar. //Janne
-
Klantat mig med startkablar!
Har nu lagt i det nyladdade batteriet, bilen startade direkt, väntade en stund och tog sedan en kort tur, Kanske klantade jag mig inte med jorden enligt killen som laddade batteriet var totalt tomt. Bilen startar men nu lyser batterilampan och jag får "CHECK CHARGING SYSTEM" meddelande på displayen. Kollade också om jag fått några felkoder, men inga.¨ Har någon en ide' vad det kan vara för fel? //Janne
-
Klantat mig med startkablar!
Har nu haft batteriet på laddning, det var helt dött. Skall lägga i det under kvällen och testa. Fungerar det inte då får väl jag gå igenom säkringarna igen. Huvudsäkringen, var sitter den? Har inte hittat den i instruktionsboken, någon som vet. Ska jag tänka på något särskilt när jag sätter tillbaks batteriet? //Janne
-
Klantat mig med startkablar!
Klantade mig när skulle starta bilen med startkablar igår, Var stressad och fumlig så det blev tydligen ingen jord. När jag vred om nyckeln till tändningsläge lyste instrumentbrädan och all såg OK ut, när jag sedan försökte starta blev allt svart. Har någon här på forumet något förslag/ide´vad som hänt, batteriet, säkringar eller något ännu värre? Har kollat säkringarna i motorrummet men inte hittat någon trasig. //Janne
-
whipple kompressor
Om man beställer något av ovanstående kompressorkit - vad tror ni slutnotan ungerfärligen skulle gå på inkl. montering, frakt moms mm? Har också funderat på denna uppdatering en längre tid, själv lutar jag åt Edelbrock pga utseendet.
-
N2O frågor
Hej, Ännu en fråga - ungefär hur länge räcker en tub?
-
Felkod P2015
Tack Joach, din metod fungerar! Kallstarterna fungerar igen! Motorn varvar snabbt upp lite och lägger sig sedan på normalt tomgångsvarv, precis som när bilen var orginal. Provade först enligt instruktionsboken: Detta funkade inte! Fortfarande dog motorn vid kallstart och när bilen blev varm var det fortfarande extremt låg tomgång. Provade sedan Joach's metod: Tomgången är som sagt nu perfekt, bensinförbrukningen har gått ner lite och det känns som bilen även går lite mjukare och tystare. Det verkar som instuktionsboks versionen inte funkar på en tunad bil åtminstone funkade det inte för mig. Vet inte om hela beror på att jag först körde billen varm på orginal tunen innan la in den nya eller på grund av 5 min med Ac och radio eller en kombination av allt ihop. Hur som helst hela det funkade och resultatet blev perfekt. Eftersom jag inte tänker göra om denna manöver igen om jag inte måste, kan jag inte svara på om man måste ha radion på eller kan ljuset eller någon annan jäkla apparat påslaget. Eftersom allt nu fungerar struntar jag i vilket. Nu går bilen som jag vill igen Enligt instruktionen var jag ju också tvungen att köra som jag snott bilen i en halvtimme, inte riktigt min grej kanske, men vad gör man inte för en Perfekt Tomgång....
-
Felkod P2015
Har nu laddat in en Race tune från BamaChips för bla CMC delet plates, stoor skillnad från tidigare. Trodde inte jag skulle märka så stor skillnad men. bilen känns mycket kraftfullare och gasresponsen är märkbart mycket bättre. Är supernöjd. Tack för tipset. Dock kvarstår problemet med med tomgången. Vid kallstart dör motorn direkt, Måste starta med fullgas vilket resulterar i stort avgasmoln och bensin lukt. När bilen är varm stabiliserar sig tomgången men är väldigt låg, drygt 500 rpm. Så vad ska jag kolla på mer, rengöra T-bodyn etc. Förresten vad menas med: 2) Har du kopplat ur el-motor, tagit bort den eller bara dragit ur kontakten? Vilken elmotor menar du och vad har detta för effekt?
-
Rengöring av throttle body och CAI
Jag undrar hur ofta man behöver rengöra ett öppet luftfilter (STEEDA) och hur man går till väga? Har inte kvar instruktionen. Har också sett på något amerikansk forum att rengöring av throttlebodyn har gjort märkbar skillnad på 05´ Mustanger med några mil på nacken. Är det några konstigheter att göra detta själv? Ska man behöva göra det över huvudtaget?
-
Felkod P2015
Har nu beställt en ny race tune från Bamachips. Hoppas den kommer göra märkbar skillnad, annars måste jag nog åka till Dubai och driva in pengarna (308:- med dagens växlingskurs) Förresten, finns det eftermarknadsprylar till Mustang i Dubai? Jag brukar besöka Dubai minst en gång året i jobbet, så om det finns någon återförsäljare borde priserna var OK med tanke på att det mer eller mindre saknas moms och skatt i landet?
-
Felkod P2015
Ändrade inställningen på tunen till IMRC delete och har inte fått någon felkod efter detta men men gasresponsen är fortfarande lite trög jämfört mot tidigare Jag har kört med en tune från SCT (Stedda CAI+proflow) som skall funka för delete plates sedan ett år tillbaks och tycker den funkat bra tills nyligen. Sista tiden har det också tagit en lite längre stund innan tomgången stabiliserat sig vid kallsatart. Kopplat ur elmotor, hur menar du? Ska kolla throttle bodyn någon dag nästa vecka. Hur är det förresten meddet öppna luftfiltret hur efter hur lång tid behöver man rengöra denna? Monterade Steedas CAI när när jag köpte bilen för ett och ett halvt sedan och strax efteråt satte jag på delete plates, throttle body spacer, X-pipa och underdrive pulleys. Hade problem med första tunen till en början men Pernolf fixade en ny SCT tuner. Eftersom bilen bilen gick dåligt under ett par veckor mellan jag körde med enbart CAI+ tune till jag monterade delete plates mm var det svårt att känna om det var någon verklig skillnad mot tidigare eller om det bara lät mer pga X-pipan.
-
Felkod P2015
Nej, jag har inte rört någonting i motorn. Jag har däremot märkt att bilen inte går riktigt som den ska. Den svarar inte lika bra på gasen längre, känns nästan som den får för mycket eller för lite bränsle. Är inte jättehemma på motorer men jag har bla charge motion delete plates monterade sedan ett år tillbaks. Är det inte de variabla insugen man byter ut då? Jag undrar om det är ett mekanskt fel eller om jag klantat mig när jag varit inne och pillat på inställningarna SCt tunern. Vilket jag gjort ibland när jag suttit i bilen och väntat någon och haft tråkigt. Om felet är mekaniskt bör det då åtgärdas snarast eller kan jag köra ett litet tag med det tror ni?