Jump to content

r_karlepalm

Medlemmar
  • Inlägg

    43
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

r_karlepalm's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. www.liquidchrome.net/torq Vi flyttar in i våra nya lokaler 1:a juli, ligger i Miramar 15min från South Beach Är det bara nya mustangdelar eller har ni äldre grejer också? Vi marknadsför oss inte mot just äldre, men vi är återförsäljare för flertalet leverantörer som säljer delar till dom så vi kan få tag på det mesta. Sen tycker jag att det är lite kul då jag har en förkärlek till dessa underbara maskiner Ok. Får titta förbi och se vad ni har för grejer. Ska till Miami i sommar. =)
  2. Har du breda däck kan det vara så att dom fastnar i spåren på vägen och när däcken kommer ur spåren så känns det som att bilen kastas åt ena sidan. Otäckt som bara den om man inte är van att det kan hända.
  3. www.liquidchrome.net/torq Vi flyttar in i våra nya lokaler 1:a juli, ligger i Miramar 15min från South Beach Är det bara nya mustangdelar eller har ni äldre grejer också?
  4. Jag har tittat på nätet fram och tillbaka efter en ny medbringare till min C6 låda och det verkar finnas massor med olika varianter. Nu till en massa frågor: 1. Finns det olika medbringare till C6 lådor? 1.1 Varierar dom i längde? 1.2 Har dom olika antal kransar (kuggar) som man för på axeln i växellådan? 1.3 Hur säkerställer man att man beställer rätt medbringare? 2. Det verkar vara knepigt att få ett bra grep om grejerna pga. att vissa hemsidor saknar bilder eller beskrivningar på grejerna. Vet man inte exakt vad det är man ska ha så är det svårt att hitta dom. Några bra tips på bra sidor med bra priser? (Svenska som osvenska)
  5. Inne i lådan... naturligtvis.... Det som jag inte förstår är hur den kan läcka från knutkorset. Är inte hela medbringaren en hel bit metall eller är den ihopsatt av flera olika delar?!
  6. Hur kollar jag den? Sitter inte den inne i lådan? eller ska den följa med när man drar ut den?
  7. Hej! Jag har en C6 låda och trodde att det var fel i packboxen mellan lådan och kardanen. Jag bytte packboxen och upptäckte då att det läckte olja ändå. Dock upptänkte jag att läckaget inte var från packboxen utan ifrån axeln som går in i lådan. Alltså, det läcker olja inifrån axeln som går in i lådan och inte ifrån packboxen som omsluter axeln. Pratade med Hansen Racing som sa att det jag menade var "medbringare" som förmodligen läckte. Så nu kommer några frågor... 1. Heter delen medbringare på svenska och joke på engelska? 2. Finns det någon plugg till medbringaren som man kan trycka dig för att stoppa läckaget eller måste man byta hela medbringaren? 3. Vart kan man få tag i delar/ny medbringare ifrån 4. Vad är medbringaren gjord i för material? Kan man svetsa fast en liten rund plåtbit som täpper till. Sry att jag inte inte kan ge mer detaljerade beskrivningar... mitt ordförråd på bildelar är något begränsat när det kommer till dessa bitar.
  8. http://www.nitrousdirect.com/nitrous.html http://www.nos.lt/nos_faq.html http://members.aol.com/agspeed/nos.htm
  9. Ok.. låter ju bra(?!) att det går att få igenom det ena och det andra. Du skickade inte frugan på att besikta bilen? Brukar ju som regel gå lättare då. Vad har du köpt för kit och vart? De som jag funderar på med att lägga linelockers fram är att man bara kan stå still och bränna gummi. Släpper man knappen så sticker bilen framåt. Lägger man dom bak så borde man kunna reglera farten med frambromsen och fortfarande låta bakhjulen spinna fritt. Eller? Jag vet inte. Jag kastar bara upp ideer här.
  10. Hm... det var alltså besvärligare än vad jag trodde. Fast med närmare eftertanke så kanske det inte är så konstigt. Effekthöjningen är rätt ordentlig under kort tid. Så varför skulle det vara så lätt? Heh.. Smidda kolvar... har hört talas om det vid flera tillfällen men aldrig riktigt förstått vad det är för något. Vad är smidda kolvar?
  11. ok.. De lät ju lovande. Tittade dom på dina linelockers eller anmärkte dom bara inte på dom? När jag besiktade min Mach1:a så skulle den kunna ha kört på 3 hjul och ändå gått igenom. Dom var så glada att få se en "riktigt" bil så dom kollade inte ens att mitt helljus inte fungerade. Det verkar vara hugget som stucket när det kommer till bilprovningen. Före eller efter morgonkaffet, vaknat på rätt sida av sängen, personkemi.. hel jäkla vetenskap med det där.
  12. Har hört någonsans att det inte är OK att ha linelockers på bilen för bilprovningen. Ingen åverkan på bromsar och rör etc. Någon som vet om det stämmer? OM nu det är så att man inte får ha linelockers pga olika synpunkter från bilprovningen så undar jag rent hypotetiskt hur man skulle installera dessa på bästa sätt för att dom inte skulle synas vid tex en besiktning. Sen kan man sätta dom fram eller bak... Vilken kombination är bäst? Kan tänka mig en massa olika fördelar beroende på vad för låda man har. Men har man en automat som utgångsläge... så hur borde det bästa sättet att installera det hela? Bränna gummi!!
  13. Har scoutat internet och forumet på lustgas frågor och svar. Men jag får inte riktigt ut något av informationen. 1. Hur installerar man N2O "slangen" till förgasaren? Lägger man bara slangen så att den går ner med luften från luftfiltret? 2. Vad ska man ha för tryck på gasen? Vill ju ogärna ha 200bar lustgas sparkandes ut or tuben. Någon form av ventil måste ju finnas. 3. Finns det något annat som man måste fungerar på när man sätter in n2o? Inga ändringar på tändningen eller andra mekansika ingrepp? Var väl de... Såg tråden på han som använde nässpray som extra kick i motorn. hehe... Passar på nässprayen dock.
  14. Att torkarna går tillbaka till utgångsläge är en hyffsat ny grej. Gamla bilar har inte den funktionen tror jag. Kan bero på att det är mer elektronik i en Bic tändare än i en gamal bil. Förslag kan kanske vara att hitta något som passar från en skrotad nyare bil. Lycka till!
  15. Grattis och välkommen!! Kör själv Mach1 och de är en för jäkla fin bil. Hoppas du får trevligt med den och många mil tillsammans. Inte för att vara petig... eller jo lite... Sån här info går under Övrigt. Ser inte hur den är teknikrelaterad.
×
×
  • Create New...