-
Dragkrok till M II -74
Attans! ja...man ska aldrig kasta nåt verkar det som ! Du kommer möjligtvis inte ihåg var kroken var fäst i bilen. Jag har kikat under & inte hittat några "riktiga" balkar bak att fästa i. Alla tips är välkomna, om jag måste skaffa en annan krok så är det ju bra om den är så lik originalet som möjligt så att jag kan använda rätt fästpunkter.
-
Dragkrok till M II -74
Hej på er. Jag letar efter en drag krok till min Musse II GHIA. Är det någon som har en som ligger & skräpar hemma så vill jag gärna köpa den. Om inte så kanske nån vet var man kan inköpa en sådan. Låt säga att jag inte får tag på en orginalkrok utan måste skaffa ngt annat, vad säger besiktningen om det...ngn som vet vad som gäller? Det är ju trots allt en veteranbil, kanske är det andra regler för såna? Mvh Anders
-
Lite bilmek. Mustang II
Bil & allservice eller österskärs bil & maskin. Båda i åkersberga, ca 3 mil norr om STHLM. Mycket bra verkstäder med kunnig & trevlig personal med stor erfarenhet av äldre entusiastbilar. Är absolut värt besväret att åka utanför huvudstaden. Jag har erfarenhet av båda och jag har alltid varit nöjd. /Anders
-
Däck till M2 -74
Jag har hittat cooper däck med dim. 185/80 13 med vit rand hos Bribos i Eskiltuna. 900:- st. Enl. min far som hade bilen innan mig så ska det vara 80 profil orginal. Det finns 4 st för omgående leverans hos Bribos för den som har bråttom, själv har jag inte råd just nu . Bribos tel:016-96042 /Anders
-
Däck till M2 -74
Tack för alla svar. Det verkar som om jag ska ha 195/70-13. Men så här står det på vv´s info om min bil: Däckdimension bak: 37.04-13 Ngn som kan översätta detta till dagens mått? Jag har blivit tipsad om att köpa däcken hos BriBos i Eskilstuna, men nu bor ju jag i Åkersberga & undrar om man inte kan få tag på rätt däck i STHLM nånstans. Ngn som vet?
-
Däck till M2 -74
Hej. Jag tänkte skaffa orginaldäck med vit rand till min musse 2 ghia -74. Är det någon som vet vad det ska vara för däckdimension på orginaldäcken? Jag har ingen instruktionsbok & det står inget om det i verkstadshandboken. Tack på förhand! /Anders
-
M II -74 V6 går ojämnt.
Tack för tipset Janne. Jag sprayade lite WD 40 under plattan & vips så gick bilen som den skulle . /Anders
-
M II -74 V6 går ojämnt.
Hej. I förra veckan började min M II -74 V6 helt utan förvarning gå dåligt. Den "fluffar" liksom. Det låter som den inte tänder på en av cylindrarna ibland. Den går sämre när den är kall. Den är lättstartad & går bra på tomgång men när man varvar så hör man att den missar. jag provade att köra upp i 110 kmh & då lät den som en tvåtaktare som fyrtaktar & var mer orkeslös än vanligt. När man varvar den stillastående så börjar den "blöddra" & missa ordentligt vid höga varv. Jag har kollat tändstift & tändkablar. (dom är nya.bytte innan CCW). Fördelarlock, rotor & brytare ser också bra ut, inga sprickor & ingen fukt. Jag har tankat bilen full & slagit i 2 flaskor K-sprit. Kollat soppaslangar & filter. Inget hjälper . Är det nån här som kan ha en ide´ om vad det kan vara. Om det kan vara en vacuum slang så är jag tacksam om någon har ett tips om vilken...det finns ju några att välja på . Tacksam för alla förslag. Mvh Anders
-
Några frågor om M II
Hej på er. Jag har en M II GHIA -74 med V6´a. Lacken är illgrön mettalic på typiskt 70tals vis & bilen är i bra skick. Min far hade den innan mig & han gjorde en helrenovering av bilen för ca: 13 år sen. Den rullade några sommrar efter det men hamnade sen i hans lada. Nu har jag som sagt tagit över bilen & kommer att försöka hålla den i orginalskick. Det jag dock inte vill ha orginal är avgassystemet & jag tänkte byta till nåt roligare i helgen. Som det ser ut nu så går grenrören ihop till ett rör strax bakom motorn, sen ser det ut som vanligt med 2 st ljuddämpare, en fram & en bak. Frågan är om man ska ha 3" eller 2" system? Tänkte ha en fullflödes dämpare bak & ingen fram. Har någon testat Mekonomens dämpare? Är dom ok eller? Ge mig gärna lite input om hur jag får bättre sång i 6an. När min farsa hade bilen så fick han starthjälp en gång. Dock så la killen som hjälpte honom kablarna fel på batteriet & sen dess funkar inte varvräknaren. När jag bytte instrument belysning så mätte jag upp strömkabeln till varvräknaren & det verkar som det kom fram ström. Vad kan felet vara? Någon som har några tips? Tack på förhand Mvh Anders