Jump to content

Ironman

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Jag har en 73:a mach 1 och är i akut behov av en motorhuv, har visserligen beställt en från RP glasfiber men jag tror att det kommer bli välldigt lite åka i sommar om jag ska vänta in denna.. VAR ( helst i Sverige ) kan det gå att få tag på en plåthuv till en sådanhär mustang? tacksam för alla tips..
  2. Japp konstaterade det idag... mycket riktigt, 14 skruvar till sumpen satt där...Det är alltså en fmx.. lite lamellgegga i botten men inget metallspån.. det känns ju iaf bra Är det nån mening med att börja leta turbin till den här typen av låda eller ska man helt sonika se sig om efter en c6/c4 istället?
  3. Ironman replied to joje's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    gav 47 för min oskruvade mach 1:a 3512v... tänkter inte tala om för nått orginalfreak vad ja ska göra med den
  4. Hmm... blev inte så mycke klokare på detdär... är det nån som vet sådär på ett ungefär vad det kan sitta bakom en 351:a i en 73:ans musse? C6 är väll det vanligaste men det finns väll nån såkallad fmx? växellådshuset är iaf i gjutjärn...
  5. Hej. Är en relativt nybliven mustangägare samt helt ny medlem på denna sida. Förra sommarn inhandlades första jänken som blev en Mach 1:a av 73 års modell. Bilen var inte i toppskick, dock oskruvad och i stortsett i orginalutförande. Nu när vintern är här har motorn lyfts ur för att påbörja en uppfräshning av motorrum. Min fråga är nu, var hittar jag bäst fakta om vad det egentligen är för typ av drivlina. Enligt förra ägarn är det en 351 c med c6 låda, motorn är jag i princip säker på att det är en cleveland 2v men jag är inte helt 100 på vad det är för låda som sitter bakom. någon som vet vad man kan kika på, chassi nr etc eller kan länka nån bra sida eller tips på ford litteratur? tack på förhand!