Jag har en Granada med 302&C4, min orginal bakaxel är ju axvänlig men det blir högvarvigt på långtur. Hursom, jag har en Mustang -84 med en V6a på 3,8 liter stående och funderar på vad det sitter för bakaxel på en sådan. Är det något motsvarande 8"arn eller är det för vekt för 302'an? Hur är utbudet av utväxlingar o reservdelar? Vet inte vad det blir för vrid i nya maskin jag håller på att bygga ihop men den hamnar nog runt 250-270hk, renoverad botten del med 030 i borr, relativt mild edelbrock kam, portade toppar(skulle visst kunna flöda med möjlighet runt 300hk med rätt kombo i övrigt), en 500 edelbrock fyrportare med matchande insug, hedders och ev MSD tändning. Har en 8" alternativt en 9"axel på gång men funderar om jag går över ån efter vatten. Att välja en mustang axel känns helt rätt, dels håller jag mej i Fordsläkten och dels verkar utbudet på utväxlingar o diffbromsar vara trevligt. Att jag får bygga om från delad till stel bakvagn vet jag men det passar bra in i den långsiktiga planen att göra raktframracer av Granadan Hoppas frågan kan ställas här trots att jag inte kör Mustang. Mvh Dahlberg