Jump to content

Dahlberg

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Tack Jocke för svar! Då skippar jag tanken på den axeln o säljer bilen vidare. Som jag skrev i förra inlägget så har jag en 8" alternativt en 9" på gång, lite pyssel med 9" då den är för bred men att korta rören går ju o få tag på lagom långa drivaxlar borde ju inte vara någon omöjlighet. 1000hk o slicks ligger nog långt fram i utvecklingen men mycket vill ju ha mer så det kanske är lika bra att satsa på en 9" på en gång, om inte annat så blir den väl skottsäker med en mildare motor Hur är 8" vs 8,8"? Hopplös föråldrad o klen? Vart kan prislappen på en 8,8" ligga? Mvh Dahlberg
  2. Jag har en Granada med 302&C4, min orginal bakaxel är ju axvänlig men det blir högvarvigt på långtur. Hursom, jag har en Mustang -84 med en V6a på 3,8 liter stående och funderar på vad det sitter för bakaxel på en sådan. Är det något motsvarande 8"arn eller är det för vekt för 302'an? Hur är utbudet av utväxlingar o reservdelar? Vet inte vad det blir för vrid i nya maskin jag håller på att bygga ihop men den hamnar nog runt 250-270hk, renoverad botten del med 030 i borr, relativt mild edelbrock kam, portade toppar(skulle visst kunna flöda med möjlighet runt 300hk med rätt kombo i övrigt), en 500 edelbrock fyrportare med matchande insug, hedders och ev MSD tändning. Har en 8" alternativt en 9"axel på gång men funderar om jag går över ån efter vatten. Att välja en mustang axel känns helt rätt, dels håller jag mej i Fordsläkten och dels verkar utbudet på utväxlingar o diffbromsar vara trevligt. Att jag får bygga om från delad till stel bakvagn vet jag men det passar bra in i den långsiktiga planen att göra raktframracer av Granadan Hoppas frågan kan ställas här trots att jag inte kör Mustang. Mvh Dahlberg