Jump to content

Akilles

Medlemmar
  • Inlägg

    81
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Akilles's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Den där resetswitchen till bränslepumpen då? Var det första jag tänkte på
  2. Så gör min med, det känns lite som man kör med kompressor o det är underbart ;D Varje gång det händer vill jag smäcka dit en kompressor ^^
  3. Vilket stämmer, 2005ans eller 2007ans? Yes, hoppas man kan få köra i helgen iaf =)
  4. o tack så mycket Daniel, väldigt uppskattat! Hör gärna av mig om man behöver låna den nån gång så kan jag bjuda på pizza eller nåt
  5. Historien fortsätter Verkstaden fick igång bilen förra onsdagen, det var tydligen lite kabelbrott på den precis där framme vid styrboxen samt ett nytt batteri behövdes. De reparerade kabelbrotten och bilen gick mycket bra. På fredagen var det Elmiamässan, fan va härligt tänkte jag och gled uppåt Jönköping, när jag stod på E4an i kön för att köra av till Elmia, då dör bilen.....vägrar starta efter ett gäng startförsök, startmotor etc går men den vill inte tända. Fick bärga den till en verkstad i Jönköping istället o nu har jag alltså inte sett bilen sedan i fredags . De har tittat lite på den och jag ringde dem precis, det verkar som det är något jordningsfel till bränslepumpen som gör att den inte vill pumpa soppa. De letar just nu efter ett kopplingsschema till den, jag kollade lite på Grufmans sida men där fanns bara kopplingsschema till 2005 och 2007, jag har ju en 2006. Så förhoppningsvis snart så kan de ha löst jordningsproblemet så att man kanske kan få köra mer än 10 mil mellan verkstadsservicearna
  6. Kollade den för en månad sen o smorde 5-56 på den och tycker den ser fin ut! Fick ett annat tips om modulen till luftmängdsmätaren o ska kolla den efter helgen! Tycker grufman kan skriva lite tips nu i helgen också har beställt tid på verkstad på onsdag nästa vecka o vore skönt att slippa bogsera dit den i 2 mil hehe Trevlig helg!
  7. Yes provade den också utan resultat. Om det är till nån hjälp så är den även lite seg i starten, tar 4-5 försök innan den typ hostar igång
  8. Nej den dog efter tio sekunder då också, men jag var bara så glad att den ens gick igång. Även om man möter upp med gas o försöker tvinga den lite snällt att stanna kvar så dör den i alla fall. Har lite hjälp här nu också o alla tycker det känns som att den får slut på soppa efter några sekunder o därför den dör. Ja grufman hade man behövt nu
  9. Har ingen sån tyvärr! Bilen är på landet o det är liten bit till närmsta verkstad, tänkte om nån känner igen problemet o vad man kan tänkas göra? Kollade lite i repboken om engine stalls o där står det lite om bränslepump, bränslefilter, tändstift, bara sådär standardgrejer typ. Motorn går o låter dom den brukar i 5 sekunder sedan börjar den hacka neråt o efter 7-8 sek så har den dött. Det är första gången den startas sedan november nu då den inte har gått igång under den kalla vintern (har därför ej kunnat underhållsköra den) Den har alltså bara stått på ett o samma ställe orörd o därför förstår jag inte om nåt kan vara sönder? Skumt detta ;(
  10. Hallå vänner! Behöver lite snabbhjälp, bilen går igång men check engine tänds o sen börjar varvtalet sjunka med typ 200rpm i taget tills den dör helt. Kan starta igång den igen men då upprepas hela proceduren igen... Vad kan det vara? Det är alltså dags för start för året o så gör den såhär:( tack för hjälpen innan Grufman, har provat att koppla bort batteriet men den fortsätter alltså att krångla nu!
  11. It's aaaaaaaaaaliiiive!! Ställde den på ett lite varmare ställe då jag misstänkte ispropp nånstans, och nu efter en veckas långsam upptining i ett bättre varmare garage så gick spisen igång igår ooo vilken lycka det var alltså Jag tänkte jag skulle prova en gång utan att mecka med stiften osv och det gick ju vägen! Så nu har jag beställt 6 liter olja o filter ifrån Grufman så byter jag hela alltet o sen ställer jag på den mums!!! O fan va nära de var jag beställde massa mer, de kliar ju i fingrarna när man såg kort antenn, golvmattor, huvdämpare, fm-sändaren etc etc men de kommer!
  12. Okidoki här kommer svaren 1) Japp den lampan släcks, det enda som är igång när man vrider på tändningen är ju den klassiska oljelampan o batterilampan typ, som det alltid har varit när den funkade (o alla andra instrument då givetvis som bränslemätare etc) 2) Bränsle finns i, det kan vara ungefär 35-40 liter i. 3) Luktar inte nån bensin alls även om man hållit på i 5 minuter fram o tillbaka, även försökt lukta nära motorn och kompis bredvid när jag gör startförsöken, inte en bensindoft. 4) Har kollat kontakten och även smort på lite 5-56 och sett till så det finns en bra kontaktyta. What more to do?
  13. Tjena, Nej den går fortfarande inte igång börjar snart få lite smått panik. Är fortfarande inne på eventuell ispropp, att det är nån sorts kondens från bensinen som har satt sig, så jag håller på att försöka värma upp den nu i vårsolen. Hur är det med startgas, vågar man spruta i lite och testa så att man vet att motorn vill snurra några varv i alla fall? Jag har dock inte kollat soppafilter o ej heller spridare för o se om de är nåt fruset där Ska ut till den torsdag-fredag nästa vecka så ska jag göra mer tappra försök!
  14. Har haft batteriet borta under hela julhelgen och varit ute och försökt starta den 3 gånger. Så sedan jag ej fick igång den första gången så har batteriet varit urkopplat.... hmmm har ingen aning om hur man ska göra mer
  15. Goddagens fasen, den funkar fortfarande inte! Reset-switchen satt precis 10 cm ifrån huvöppnaren rakt inåt, tryckte på den i off-läge, i on-läge, provade allt utan resultat, startmotorn går runt o batteriet är tokfräscht och klagar inte nånting, den tjuggar bara på men den vill verkligen inte starta. :( Fattar inte riktigt vad som är problemet, nån som har någon aning? Kan stiften ha blivit sura? Den har inte läckt någonstans, soppa är nästan halvtank etc. Stackars musse
×
×
  • Create New...