Jump to content

Alabama Grill

Medlemmar
  • Inlägg

    649
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Gävle

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Alabama Grill's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Har länge suktat efter en riktig Hummer. Men vad tror ni, går det överhuvud taget att få denna skönhet inregistrerad i Sverige?(Diesel). Har kontakt med en handlare som håller denna till mig just nu.
  2. Om man som svensk äger ett boende i USA så har man ju "rätt" att köpa och äga bil där borta. Hur förhåller det sig då att ta över bilen till Sverige och köra den på våra vägar. Hur länge funkar det att göra så? Eller blir det njet på grund av att bilen inte uppfyller EU standard avseende ljus etc. Anledningen till att jag frågar är att det kan ju vara skoj att använda bilen i väntan på regbesiktning. (Jag vet inte hur köerna ser ut just nu, men ändå). Har någon erfarenhet av detta så vore jag tacksam för tips.
  3. Ah! Vi ska inte sörja. Svenska priset är helt ok, xenon som standard, fulla garantier, infällbara backspeglar, synliga sömmar på instrumentpanelen och läderdetaljer. Säkert något annat extra också. Leveranstiden ligger just nu på ett år, blä! Tror ändå att den svensksålda kan vara ett bra köp.
  4. Manuell låda känns mer racing. Du kan vrida ur motorn på ett bättre och skönare sätt.
  5. Här bifogas en pdf där det klart och tydligt framgår vilka skillnader det är mellan USAversionerna samt EUs. Intressant läsning. Mustang Details (Briefing Presentation).pdf
  6. Absolut! Nu jävlar ska det laddas på ordentligt
  7. Ja RoTe! Jag erkänner. Felet från början fanns bakom ratten (skämskudde). Jag har kört bilen som en kärring därav problemet. Har nu kört bilen flera gånger efter besiktningen och inga felkoder har dykt upp. Grym känsla att njuta av samma felfria bil som jag alltid har haft. HR kammar äger!!! Tyvärr, även om det ingick i planen så såldes bilen i dag. :-( Känns faktiskt vemodigt eftersom bilen har och är i perfekt skick. Har för övrigt aldrig varit med om ett större tryck på en annons. På 24 timmar har annonsen visats 4311 gånger, 6 pers har velat komma och handla. Casch upfront. Nu är det lägga att börja leta nytt. Ska bli spännande...
  8. Problemet löst! Besiktades i dag UA! Lyfte upp bilen på en verkstad och meken lös in i kattarna genom lambdahålet. -Dom såg nya ut löd hans svar. Efter en riktig jä.la urvridning av motorn i ca 30 minuter på motorvägen så ställde jag ner tändningen till -14 grader samt ökade varvtalet till 1025 rpm. Då blev siffrorna finfina. Antar att bilen inte gillade att rulla 4 km direkt från vinteridet till besiktningen utan att smiskas först. Lärdom! Hur som helst, skönt att det löste sig.
  9. Har 20" och sänkning 1,5". Inte ett dugg stötigare än min 2013 Audi A6a med sportpaket.
  10. Besiktningskillen lät mig själv sitta vid gasen och laborera med olika varv.Hjälpte inte. Vad man däremot ser är att mätaren vandrar enormt mellan högt och lågt. Grundinställningen ligger dock på 875 rpm.
  11. Nytt försök i dag. Hade ställt ner tändningen från -10 till-14 grader. Fick endast nerslag på att värdena (CO & HC) på tomgång är för höga. Alltså, vad kan det bero på att endast tomgångsvärdena är fel medan de höga (2500 rpm) är goda??? Kattarna borde väl var ok eftersom bilen på högvarv är godkänd?
  12. Har kört ca 500 mils gubbkörning med kattarna. Bilen har gått 2,300 mil totalt. Tror knappast att den teorin håller.
  13. Var in i tunern och såg att det går att ställa ner tändningen ända till -14. Det måste ju göra skillnad jämfört med -10. Synpunkter?
  14. Enligt Prytz så finns det inte en chans att kattarna gått åt. Speciellt när man kör så lugnt som jag gör. En teori är att kabeln som går till sonderna är korrupt. Ska även kolla om det går att ställa ner tändningen ännu mer.
×
×
  • Create New...