Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mach 1 Surf

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Även här tack för svaret. Jag ska kika hur de ser ut. By the way, jag har noterat att du vet en del om märkningar. Min är en äkta mach 1 (kod 05) och har Q som motoralternativ. Vad jag förstår så är Q kodade -73 cobra jet. Är min -72:a det också eller kom det senare? Jag ser inga tecken på att motorhuven som sitter på nu har haft cj "kit". Mvh Staffan[/quote:3amux34v] Japp du har en 351CJ motor, ram-air var aldrig standard på några 72-73 modeller utan endast option (som dessutom endast gick att få halva 72 till 351CJ) 71 så var det standard på 351 boss samt J kodade 429 bilar[/quote:3amux34v] Ok, så har du någon uppfattnig om hur unik min bil är? Antal tillverkade jämfört med andra modeller? Det kan ju vara lite intressant ur ett värdeperspektiv för framtiden. Tror inte säljaren var medveten om kodningen och dess betydelse (om den har någon egentlig betydelse vill säga).
  2. Tack Berra, jag ska se efter! Mvh Staffan
  3. Även här tack för svaret. Jag ska kika hur de ser ut. By the way, jag har noterat att du vet en del om märkningar. Min är en äkta mach 1 (kod 05) och har Q som motoralternativ. Vad jag förstår så är Q kodade -73 cobra jet. Är min -72:a det också eller kom det senare? Jag ser inga tecken på att motorhuven som sitter på nu har haft cj "kit". Mvh Staffan
  4. Hej och tack för svaret! Ja, det är precis så ljudet uppstår. Hur kommer jag lättast åt infästningen?
  5. Jag är relativt nybliven ägare av en Mach 1 -72. Jag bör i sammanhanget nämna att jag inte är någon "meckare" och således är nödgad att lämna in bilen till verkstad om det inte är enklare åtgärder som krävs. Bilen är i mycket bra skick rent generellt. Dock uppstår ett rytmiskt gungande och gnissel i bilen när jag kör i ca 30km/h. Det försvinner när farten ökar alternativt när jag bromsar. Funderar på om det kan vara bromsskivorna som är skeva och i så fall, är det värt att fixa till det? En annan fråga handlar om Cleavelandmotorn. Automaten (och kickdown-staget) var fel inställd fram tills nyligen och då hann motorn övervarva innan den växlade (vid full gas). Detta hände under några tillfällen och enligt rykten är just Cleaveland känslig för övervarvning. stämmer det? Finns det risk för att motorn har tagit skada? Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker inte jag har samma klipp i motorn längre... Tacksam för svar! cmc 1149

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.