Jump to content

MrTeaser

Medlemmar
  • Inlägg

    20
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

MrTeaser's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hejsan! Står lite i valet av nytt avgassystem. Tänkte höra vad folket anser beträffande H-pipa vs X-pipa? Kommer kombinera med longtube headers och antingen en ny catback eller behålla det som sitter på nu (Ferrita). Vad är skillnaden? Effektmässigt och ljudmässigt? För och nackdelar? Idag sitter det Magnaflow X-Pipe + Ferrita på bilen.
  2. Svaret är ja. det är custom-ljudet jag vill åt. Ska man köra på en så kallad H-pipa då istället+longtubesheaders? Och ferrita-änden kanske man ska behålla för att vara på den säkra sidan med ljudnivån? Eller finns det nått annat att rekommendera?
  3. Hejsan! Vad tror mina herrar och damer här på forumet om denna kombinationen: BBK Longtube headers, BBK Catted X-pipe for Longtube Headers och SLT Loud Mouth? Har idag Original headers, Magnaflow X-Pipe och Ferrita Bakre delen som satt på bilen när den införskaffades.. Stor skillnad på dessa båda kombinationer? Ljud och effektmässigt? Värt att byta? Är ju inga jättepengar ändå.
  4. Tjohej! Läste en föregående diskussion om headers som handlade om effekten av dessa skulle göra.. Men undrar nu av någon med erfarenhet vad det gör för skillnad på avgasljudet om man kör med headers? Om det blir stor skillnad om man även kör med x-pipa och ferrita t.ex?
  5. Kan vara det men om TSB 05-9-11 står det att ljudet är när man svänger vänster eller höger, jag har problemet rakt fram.
  6. Klonkljudet hörs ju mest vid gaspådrag efter växling mellan 1an till 2an. Tycker inte att det ska vara såna bekymmer efter 2000 mil.. om det inte är ett standardfel förstås. Men det är väl inte som dom säger på verkstaden att "det är för att att det är en stor motor och växellåda" för även om det klonkar litegrann är det väl ett missljud?
  7. Hejsan! Min 05a har gått 2000 mil och jag hör ett klonkade ljud vid stadskörning och liknande. kan det vara detta problemet med spindellederna då? Hade ju bilen inne förra året och påpekade detta klonkandet för dom på verkstaden, men där sa dom att det ska låta så för att "det är ju en stor bil med stor motor och växellåda":? då kanske man ska få dom att titta lite extra på spindellederna i år igen då?
  8. aha.. men varenda bil man ser idag med positionslampor fram så är ju glödlamporna oranga.. men så jag kan ha vita istället då?
  9. aha okej! så det är fritt fram och köra med vita glödlampor i positionljuset fram? trodde bara det var oranga glödlampor som var tillåtet..
  10. nope dom fram.. har ju skaffat mej röktonade klarglasinsatser så jag undrar vad folk kör med för färg på sina positionslampor fram då?
  11. vad har du för färg på dina positionsljus då? har skaffat mej röktonade glas jag med och kör med oranga.. för vita gillar inte farbror polisen eller?
  12. Jo vita positionslampor får det bli då men det är lagligt eller? Men en sån blinkerslampa som satt i har jag aldrig sett förrut.. men det går att köpa orange sådan på vanligaste ställena eller?
  13. Tja! Har precis fått hem nya blinkers och positions insatser i klarglas fram behöver ju såklart orange blinkers och positions lampor. Någon som vet var man kan få tag på sådana? Tack för hjälpen! Johan
  14. Tjohej! Någon som har monterat en grill på sin mustang med mittmonterade dimljus med ett liten ponyemblem i sidan av grillen? Har funderat lite på det och har sett bilder men det brukar ju inte ge hela bilden av det ändå. någon som har denna grill?
  15. Tjena Äger en mustang -05 som beteer sig tråkigt! Någon som haft problem med sitt batteri eller något som ligger och drar tjuvström? eller något annat som kallas "fuel switch" ? Skulle starta upp mussen häromdagen efter att den varit på verkstad i ett 3 veckor fram och tillbaka efter ett skumt fel att motorn hostar och lägger av när man är ute och kör. Det har varit historier om kranksensor och soppapump.. Men dom drog till sist åt en kabelsko till pluspolen som satt lös och trodde sig ha löst problemet. (Inte huvudkabeln utan den lilla jämte) När jag skulle starta den igår morse så gick startmotorn runt men bilen startade ej! Vi provade ladda upp batteriet och då startade bilen fast hostade som förrut! och dog med lite gaspådrag. Letade i intruktionsboken och hittade något om en "fuel reset switch" eller vad det var och tryckte på denna knapp som satt innanför huvöppnaren och då startade bilen och gick helt felfritt! Körde sen en runda på en halvtimme ungefär och slog sedan av tändningen för ca 10 min, på McDonalds väntruta hehe. sen var bilen helt STENDÖD! Pinsamt! Inte ett liv, batteriet var HELT urladdat! bilen startade med startkablar och körde hem den där den står nu.. Bilen är original i allt som drar ström. Inget ljudbygge eller annat. Och har inte spelat med stereon när bilen stod still. Vad i hela fridens namn kan detta vara? någon som haft detta bekymmer? och varför går denna "fuel switch" in?
×
×
  • Create New...