Jump to content

MB

Medlemmar
  • Inlägg

    6
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

MB's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tog en rövare och ringde importören. Förklarade som det var och han bad mig komma in med bilen. 2 dagar senare hämtade jag bilen och åkte till bilprovningen. Så nu är bilen godkänd och klar. Vet inte riktigt vad de gjorde för att få bukt med dilemmat, var ju gratis så jag "låg inte på" med kluriga frågor om vi säger så....
  2. Det trodde jag åxå men den yttre och den inre är endast positionsljus och bromsljus, endast den mittre blinkar med 27W i originalutförande. De amerikanska lamporna är på 7W/27W. Dock sitter det nån skum grej (nån typ av elmodul) i reservhjulsbaljan mot stötfångaren. Dit går både broms och blinkkablar från den vänstra lampkabelstammen.... Nån som vet??
  3. Nix. Inget relä till blinkersen. Stömmen leds med originalkablage, endast omkopplad innanför baklyktan så att blinkerskabeln går till en färgad 16W glödlampa i backljuset. Till bromsljuset sitter det däremot ett relä som matar ström till bromsglödlamporna.
  4. Har prövat med att koppla till 21W lampa bak för att kompensera men fortfarande samma snabba blinkfrekvens..... Det är Ernryd som byggt om denna kärra åxå. Hjälper dock inte att hävda detta vid ombesiktningen. Måste på nåt vänster få en lösning på dilemmat. Tänk även på att vid ombyggnad till originalutförande så kan man bli ombesiktningsskyldig vid en exempelvis fordonskontroll alternativt övernitisk poliskontroll. Hände mig med en importerad GMC och en otrevlig MC-konstapel vid Sörentorp.... Det är ju över 150 visningar på den här tråden - är det nån som har fler förslag/tips? Väldigt "open minded" för tillfället!!!
  5. Hej, försöker i detta eminenta forum få reda på hur jag ska gå till väga för att få bilen (en -05:a), genom första besiktningen. Fick bla nerslag på taskig ljusbild (troligen fukt i lamphuset, åtgärdat) men även på för hög blinkfrekvens!!!! Har aldrig ens hört talas om att detta skulle kunna vålla problem på en besiktning förr. Till verket alltså, rev fronten med blinkers och strålkastare. Konstaterade snabbt att bilen i originalutförande har 81W sammanlagt belastat på var sida bilen när blinkersen är aktiverande. Efter importen så kopplades de bakre röda glödlamporna bort och endast 42W är belastat per sida numer. Alltså moddade jag om främre blinkershuset och fick in de saknade watten med hjälp av extra glödlampor men icke sa nicke...... blinkar ta mig tusan lika fort ändå.... Hur göra?? Nån som stött på detta problem tidigare? Var sitter blinkersreläet på en sån här bil? Tacksam för respons, hur blygsam den än må vara!!!
×
×
  • Create New...