Hej, försöker i detta eminenta forum få reda på hur jag ska gå till väga för att få bilen (en -05:a), genom första besiktningen. Fick bla nerslag på taskig ljusbild (troligen fukt i lamphuset, åtgärdat) men även på för hög blinkfrekvens!!!! Har aldrig ens hört talas om att detta skulle kunna vålla problem på en besiktning förr. Till verket alltså, rev fronten med blinkers och strålkastare. Konstaterade snabbt att bilen i originalutförande har 81W sammanlagt belastat på var sida bilen när blinkersen är aktiverande. Efter importen så kopplades de bakre röda glödlamporna bort och endast 42W är belastat per sida numer. Alltså moddade jag om främre blinkershuset och fick in de saknade watten med hjälp av extra glödlampor men icke sa nicke...... blinkar ta mig tusan lika fort ändå.... Hur göra?? Nån som stött på detta problem tidigare? Var sitter blinkersreläet på en sån här bil? Tacksam för respons, hur blygsam den än må vara!!!