Jump to content

Joach

Medlemmar
  • Inlägg

    31
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Joach's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Inga som helst problem, S197 är dessutom utrustad med ISO-fix och en 'hook' på hatt-hyllan. mina barn sitter alltid bak....
  2. Har funderat lite på varför alla importerar bilar från USA i stället för t ex Dubai... finns mycket trevligt att välja på också... Dessutom är besiktning och annat stenhårda. Vad betalar ni för en bil i USA, som ni inte får provköra etc? Plus frakt förstås... valutan i Dubai är peggad till Dollarn, så när Dollarn går ner blir det billigare att besöka Dubai!! En begagnad 2005 ligger i Dubai på 80,000 dirhams x 1.7 plus frakt etc. Min modifierade 06'a kan ni få för 200,000 kr plus frakt Finns även en GT500 till salu för 185,000 dirhams Alternativ 1 är att ni registrerar er på www.dubaimustangclub.com och kollar Market Place... http://www.autotraderuae.com/ http://www.usedcars.ae/English/default.aspx http://motors.souq.com/ Sen kan ni ju ta lite skön semester och låta frun shoppa loss lite samtidigt..... Säg till när ni kommer så möter jag upp så ni får träffa några av medlemmarna i klubben och ta några kalla pilsner Titta även på denna länk, en grå Mustang omlackad till Mattsvart http://iihs.net/blog/?action=slideshow&id=1197831173 Eller denna Mustang GT ombyggd till GT500 med Äkta GT500-delar och godkänd av Shelby! http://iihs.net/blog/?action=slideshow&id=1160649550 http://iihs.net/blog/?action=slideshow&id=1201619377
  3. Steeda har ett bra paket.... skulle garna byta mitt H&R setup mot detta (anledningen ar att man kan stalla mjukhet och hardhet pa damparen) http://www.steeda.com/products/steeda_coil_over_system_s197.php
  4. Ett annat alternativ ar att kopa H&R Coil-overs och justera hojden till det som passar dig! Har det pa min och den sitter perfekt i kurvorna.... (skall dock bli annu battre med Steeda Watts link) Annat alternativ till H&R ar Toxico D-spec om du vill gora det ordentligt och inte 'bara' byta fjadrar vilket forsamrar och inte forbattrar vaghallningen!
  5. V6 inspiration....New Bassani V6 True Dual Exhaust! http://uncutvideo.aol.se/videos/9e10b8125a551e2d481ec3ab2aeeefa7
  6. Det låter kanon!! Kan rekommendera det starkt..... en i klubben här i Dubai har det på sin V6'a Cab och den låter som en exotic när han drar i väg!
  7. Definera vart de hästarna är.... Saleen PJ har knappast 400 hästar vid bakhjulen!!! Tror personligen att det är för komplicerat att söka 400++ utan kompressor eller turbo, eller rättare sagt varför ens försöka!
  8. Du kan beställa direkt från http://www.agentfortyseven.com
  9. Bra och snabb service... fick dem inom en vecka!
  10. http://www.agentfortyseven.com/
  11. Köp inte den.... spara pengarna och köp en SCT X3 i stället! Den funkar nämligen inte som man tror och är klumpig!
  12. Kan någon förklara varför det är nödvändigt? Speciellt vad stereon har med ECU att göra... För det har med bilens dator att göra... the Spanish Oak... och allt som den har lärt sig om dig och ditt sätt att köra försvinner när du laddar upp ny tune-file. Därför är det viktigt att skynda långsamt och ge den en chans att lära sig på nytt igen. Att bara ladda upp en ny tune-file och sen köra som vanligt kan i värsta fall ställa till problem med tomgång och annat.
  13. Prova följande: Ladda upp STOCK tune och kör en kort sväng, sen gör du så här...; 1) Stäng av A/C och Radio 2) Ladda upp RACE tune 3) Tomgångskör i 5 minuter utan A/C och Radio 4) Tomgångskör i 5 minuter med radio 5) Tomgångskör i 5 minuter med radio och A/C 6) Kör en runda på 20-30 minuter - kör som om du har stulit bilen!!! Allt detta för att bilens dator skall lära sig den nya tune-filen! Om detta inte fungerar, så ta en titt på Throttle bodyn och rengör med WD40 och bomullstrasa och tops. Gällande elmotorn, se bilden... det är den som är inringad i rött och öppnar och stänger spjället, men eftersom de är borta så fyller den ingen funktion! Eller så kan du bara dra ut sladden, inringad i blått och det kan du göra när bilen är kall. DOUG RULES!
  14. Förresten... så här ser Flowmaster ut invändigt... Att jämföra med 'S197-muffler guts' som är standard! Och en artikel om Flowmaster vs Standard... http://www.fordmuscle.com/archives/2005/03/05Mufflers/
×
×
  • Create New...