Jump to content

mr_c

Medlemmar
  • Inlägg

    44
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kontaktvägar

mr_c's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. 275or bak , originalsystem på bilen. Ja o en kompis hissade upp bilen så båda bakdäck var i luften, o ruckade lite på höger bakhjul fram o tillbaka/upp o ner o hörde ett småklonkande ljud,om de nu har med saken o göra? De har börjat för nån vecka sen, innan va de helt tyst =/
  2. Ahh såpass! Tur att tillgång till lyft kap o svets finns iallafall Jag inbillar mig att maskinen borde bli något piggare om man får bort alla kattar med? Tycker 6st borde strypa maskinen en del eller har ja helt fel..? Hur skulle de bli om man tog bort kattarna o svetsade dit raka rör där istället ( o spar kattarna ifall man får en flygande bes), låter de katastrof då? Eller funkar det bra ihop med dämparna som redan sitter eller vad gör jag..? Försöker skramla ihop pengar till ett riktigt system istället, men e crusing i stan nästa helg o vill att den ska låta lite manligare då ju säljs magnaflow i sverige? Vad kostar ett system från dom då? (bara kikat på summit hittils)
  3. Hej! Fått problem nu med ett "skavande" ljud i höger bak, farsan trodde det kunde vara något lager, kan det vara så? Hur ser de ut/sitter på mussarna? De blir högre skavljud när jag svänger åt höger... Bilen är en 96 mustang gt cab Hoppas nån har tips =/
  4. Finns inte pengar än så länge för o köpa headers ,andra kattar o magnaflow system, så tänkte man kunde försöka sig på o bygga nått eget tills vidare, så den låter lite goare i sommar iallafall! Nån som har tips på vad man kan göra? Tänkte plocka bort de 6 kattarna iallafall, antingen ersätta med bara rör (om inte motorn går konstigt då pga andra avgasvärden? ) eller köpa enkla kattar o montera. Sen sitter de väl nå ljuddämpare på redan? Hur är dessa? Värt att byta ut? Vill i övrigt ha på snyggare/grövre pipor då original inte är alltför upphetsande, kom gärna med alla tips o förslag ni har! Samt om de kan vara nå bök o byta på den? (inte hissat upp o kollat hur systemet ser ut än)
  5. De löste sig! Var en packning som hade hamnet snett i bakoket, räta till de så läckte den inte längre O motorproblemet var enkelt, men irriterande. Hade haft den strömlös, o sen lagt på strömmen o direkt vart ute o kört, så kunde man tydligen inte göra fick ja höra Så bort med + polen igen, låta den stå en stund, lägga på polen, vrida igång tändningen o låta den stå så nåra minuter. Sen starta upp bilen, o går som en klocka igen =)
  6. Har du kört nått än då? Kul o höra om de blir märkbar skillnad, lite småsugen på o göra de på min vildhäst med
  7. Okej, vad kostar tomgångsmotorn? Mjo, vi visste ju inte innan vi började att man behövde något specialverktyg, så de var stor polygrip att vrida runt med samt trycka lite på de. Vad kostar repsats till oket? Och finns det hemma för leverans? Måste nämligen ha bilen o åka med..
  8. Jag har en sån o vi provade o koppla ur den o då där motorn direkt, så den funkar nog tror ja? Jävla soppa alltså, + att den läcker bromsvätska som ett soll bak vid ena oket nu =( Nån som vet vilken bromsvätska man kan använda i forden?
  9. ofan? Känns ju lagom skojj =(, går ju inte o komma iväg med bilen nu! den bara dör O lagom kul dehär, e bilträff i stan nu, bilen dör hela tiden + läcker bromsvätska som ett soll nu. Nån som vill köpa musse? Bara problem ju...
  10. Problemet va o få in kolvarna, då beläggen va helt slut hade de skjutit ut maximalt så man skulle ha nå specialverktyg läste ja, men de löste sig till slut iallafall =) Nu har ja dock fått nya problem , när ja står stilla (antingen stått på parkeringsläge eller neutral) o ska iväg, så tomgången sjunker grymt mkt, o flera ggr har den bara dött när ja lagt över till driven, vad kan ha hänt?
  11. Hej! beläggen på bilen är helt slut o ja o farsan håller på o skruvar nu, tog loss hjulet bak, lossade bultarna till oket, men sen då? Vi blev rätt ställda, de ser skumt ut? o handbromsen inbyggd i oket? Nån som har tips på hur man får loss grejjerna om de nu är nå krångel? har en 96- gt
  12. mer problem nu däremot! Har klippt sladdarna till dioderna, o tejpat dom bara (ihopsatt med sockebit av ford...), nu har jag inget halvljus på nån sida? Slår ja igång lyset med knappen, så de plingar i bilen, så blinkar lysena från o till i samma takt som plingandet, även om ja slår på helljus. VAFAN har hänt? =( Vill för den delen ha tag på hela lampor nu, tamefan allting e ju trasigt på dom, tattarjävlar på ford som monterat ihop...
  13. Ah det hjälpte! Det var bara klips/låsningar, men en av dom vad trasig =(. Hela fästet i lyktan hade gått sönder, så de hade dragit fast de med buntband =( Vill ha tag på andra lyktor iallafall, tkr inte domdär ser bra ut på min bil =/
  14. japp de är originalfronten på min (dock ingen cobra) Hmm, killen skriver att efter att han monterat bort blinkers och plasten som ligger över lyktor/kylare så... Men de är ju oneblock ljus på min, så har ingen lös blinkers o ta bort..? Kanske de svårar till det om de är så..? O tyckte de såg ut som man va tvungen o ta bort fronten för o få bort plasten över lysena, då de ligger "under" fronten, där de går upp runt grillen dvs. Ska ut o ta nåra bilder...
  15. Jo, är somså att de sitter strålkastare med blåa led-dioder på min musse, o de tyckte inte besiktningen om! Så tänkte ja skulle få bort lysena för o kunna klippa sladdarna till dioderna, MEN ingen aning om hur ja ska få bort de? Enda lösningen som ja ser de är o plocka bort hela fronten, någon som gjort detta,eller vet hur man gör? Vore tacksamt o höra innan man börjar riva o ha sig =)
×
×
  • Create New...